KozmikRüya
New member
Yeni Delhi:
Merkez Soruşturma Bürosu (CBI), Cuma günü Odisha’nın Balasore kentinde meydana gelen ve 278 kişinin hayatını kaybettiği korkunç 3 tren kazasıyla ilgili soruşturmayı devraldı. CBI soruşturma ekibi Salı sabahı Balasore’daki kaza mahalline geldi ve soruşturmayı Odisha’dan devraldı. polis.
Odisha polisi, tren kazasında “ihmal sonucu ölüme sebebiyet verme ve yaşama devam etme” suçlamasıyla dava açtı.
CBI’ın devreye girmesi önemli bir hareket çünkü yetkililer, yalnızca üst düzey bir kurum tarafından yapılacak ayrıntılı bir soruşturmanın, eğer varsa, puan makinesi veya elektronik kilitleme sistemi ile veya yeniden yapılandırma veya sinyalizasyon hatası nedeniyle tren raylarının değişip değişmediğini tespit edebileceğini söylüyor. .
Demiryolu yetkilileri daha önce, trenlerin varlığını algılayan birbirine geçme sistemine olası “sabotaj” ve kurcalamanın Shalimar-Chennai Merkez Coromandel Ekspresi, Bengaluru-Howrah Süper Hızlı Ekspresi ve bir yük treninin karıştığı kazaya yol açtığını belirtmişti.
İki yolcu treni ile bir yük treninin karıştığı kazada 278 kişi öldü, 800’den fazla kişi yaralandı.
Demiryolları, ilk incelemeye göre kazanın sinyalizasyon sorunundan kaynaklandığını ve çarpışma olmadığını söyledi.
Ancak bazı demiryolu uzmanları, Coromandel Express’in yük trenine doğrudan bir “döngü hattı” içinde çarpıp çarpmadığını sorguladılar.
Bir “döngü hattı” ana demiryolu hatlarından ayrılır ve bir süre sonra ana hatta geri döner, bu da yoğun demiryolu trafiğinin yönetilmesine yardımcı olur.
Görseller, Coromandel Express’in motorunun yük treninin üzerinde durduğunu ve düz bir çarpışmayı gösterdiğini gösteriyor.
CBI soruşturması, son yirmi yılın en kötüsü olan kazayla ilgili tüm soruları yanıtlamaya odaklanacak. Hükümet kaynakları, mekanik hata, insan hatası ve sabotaj da dahil olmak üzere tüm açıların araştırılacağını söyledi.
Cumartesi günü, Başbakan Narendra Modi suçlu bulunanlara karşı en katı işlemin yapılacağını söyledi.
Merkez Soruşturma Bürosu (CBI), Cuma günü Odisha’nın Balasore kentinde meydana gelen ve 278 kişinin hayatını kaybettiği korkunç 3 tren kazasıyla ilgili soruşturmayı devraldı. CBI soruşturma ekibi Salı sabahı Balasore’daki kaza mahalline geldi ve soruşturmayı Odisha’dan devraldı. polis.
Odisha polisi, tren kazasında “ihmal sonucu ölüme sebebiyet verme ve yaşama devam etme” suçlamasıyla dava açtı.
CBI’ın devreye girmesi önemli bir hareket çünkü yetkililer, yalnızca üst düzey bir kurum tarafından yapılacak ayrıntılı bir soruşturmanın, eğer varsa, puan makinesi veya elektronik kilitleme sistemi ile veya yeniden yapılandırma veya sinyalizasyon hatası nedeniyle tren raylarının değişip değişmediğini tespit edebileceğini söylüyor. .
Demiryolu yetkilileri daha önce, trenlerin varlığını algılayan birbirine geçme sistemine olası “sabotaj” ve kurcalamanın Shalimar-Chennai Merkez Coromandel Ekspresi, Bengaluru-Howrah Süper Hızlı Ekspresi ve bir yük treninin karıştığı kazaya yol açtığını belirtmişti.
İki yolcu treni ile bir yük treninin karıştığı kazada 278 kişi öldü, 800’den fazla kişi yaralandı.
Demiryolları, ilk incelemeye göre kazanın sinyalizasyon sorunundan kaynaklandığını ve çarpışma olmadığını söyledi.
Ancak bazı demiryolu uzmanları, Coromandel Express’in yük trenine doğrudan bir “döngü hattı” içinde çarpıp çarpmadığını sorguladılar.
Bir “döngü hattı” ana demiryolu hatlarından ayrılır ve bir süre sonra ana hatta geri döner, bu da yoğun demiryolu trafiğinin yönetilmesine yardımcı olur.
Görseller, Coromandel Express’in motorunun yük treninin üzerinde durduğunu ve düz bir çarpışmayı gösterdiğini gösteriyor.
CBI soruşturması, son yirmi yılın en kötüsü olan kazayla ilgili tüm soruları yanıtlamaya odaklanacak. Hükümet kaynakları, mekanik hata, insan hatası ve sabotaj da dahil olmak üzere tüm açıların araştırılacağını söyledi.
Cumartesi günü, Başbakan Narendra Modi suçlu bulunanlara karşı en katı işlemin yapılacağını söyledi.