30 Günde 2.500 Ev? Önerilen Otoyol 'Tazminat Patlamasını' Tetikliyor

KozmikRüya

New member
Yönetim şimdi yeni evler için ödeme yapılmayacağını açıkladı.


Bhopal:

Madhya Pradesh'teki Singrauli'deki otoyol inşaatı çalışmaları, sakin manzarayı aniden bozdu, ancak düşündüğünüz şekilde değil. Singrauli-Prayagraj otoyolu bölgedeki 33 köyden geçmeye başladığında, yeşil alanlar bir başkalaşım geçiriyor ve neredeyse hiç vakit kaybetmeden, önerilen yolda yaklaşık 2.500 yeni “ev” türedi.

Nedeni? Bir evin tarım arazisine inşa edilmesi, arazinin kendisi için ödenen ücrete kıyasla tazminatı artırır. Ancak çiftliklerde ortaya çıkan yeni yapılar genellikle sadece dört fit yüksekliğinde duvarlardır – çocuklar için bile çok kısadır – ve teneke bir çatı ile kaplıdır.

Ve yerel olarak artık “tazminat sektörü” olarak adlandırılan bu yapıların, Mart ayında yapılan bir araştırma sonucunda tazminat için ayrılan alanlarda yeni inşaat veya arazi alım satımının yasaklanmasına rağmen, payın aslan payını alacak olan yerel yetkililer ve simsarlarla işbirliği içinde inşa edildiği iddia ediliyor.

Yönetim şimdi yeni evler için herhangi bir tazminat verilmeyeceğini açıkladı.

Büyük Dalgalanma

Chitrangi ve Dudhmaniya bölgelerindeki köylerden alınan drone görüntüleri, 70 km'si ilçeden geçecek olan otoyolun yoluna yerleştirilmiş evleri ortaya koyuyor. Yerel yönetim yetkililerinin de katılımıyla, emlakçıların bu inşaat artışını organize ettiğini söyleyen sakinler var.

Mart ayında arazi edinimi başladı ve yönetim yeni inşaatlara ve arazi alım satımlarına yasak getirdi, ancak inşaat hızı bundan sonra daha da hızlandı.

“İnsanlar tazminat hakkında bilgi alır almaz, bir veya iki ay içinde evlerin inşası başladı. Burada yaklaşık bir ay içinde 2.500'den fazla ev inşa edildi. Bu evlerin çoğu, gelir departmanındakiler gibi hükümet çalışanlarının göz yummasıyla inşa edildi,” dedi yerel bir sakin olan Sankatha Singh Chauhan.

Haberler'de Son Dakika ve Haberler


Otoyol araştırmasından önce yol güzergahındaki araziler dönüm başına 8 bin rupi (435,6 feet kare veya bir dönümün yüzde biri) üzerinden satılırken, şimdi bu fiyat 80 bin rupiye çıktı.

Bir yetkili, “Arazi için tazminat değişir, ancak araziye bir ev inşa edilirse ve orada birileri ikamet ediyorsa, bir rehabilitasyon paketi sağlanmalıdır. Buna bir aile üyesine iş teklif etmek ve başka bir yerde bir ev sağlamak dahildir. Ayrıca, arazide bir el pompası, sondaj kuyusu veya ağaçlar varsa, bunların her biri için ayrı tazminat verilir.” dedi.

Köylüler, aracıların diğer bölgelerden -hatta diğer eyaletlerden- insanlar ve yerel toprak sahipleri arasında anlaşmalar sağladığını iddia ediyor. Genellikle damga kağıdına işlenen bu anlaşmalar, tazminat miktarının %80'inin evi inşa edenlere gideceğini, yalnızca %20'sinin orijinal toprak sahiplerinde kalacağını öngörüyor. Bu “endüstri”, yapımı devam eden Singrauli-Lalitpur Demiryolu Hattı da dahil olmak üzere diğer bölgelere de yayıldı.

'Yeni Yapılar İçin Ödeme Yok'

Singrauli Bölge Yargıcı Suresh Jadha, “Önerilen otoyol, 135 C, ilçenin Chitrangi bloğunun altından inşa edilecek ve 70 km'si ilçenin 33 köyünden geçecek. Departmanın bu bölüm için tahmini 759 crore rupi. Ortak bir araştırma yapıldı ve 500 eski ev bulundu. Yaklaşık 3.200 yeni ev inşa edildi ve bunlar için tazminat verilmeyecek.” dedi.
 
Üst