KozmikRüya
New member
Sela tüneli, günde 3.000 araç ve 2.000 kamyonluk trafik yoğunluğuna göre tasarlandı.
Yeni Delhi:
Dünyanın en uzun çift şeritli Sela tüneli bugün Başbakan Narendra Modi tarafından açıldı. Balipara-Chariduar-Tawang yolunun bölgedeki yoğun yağışlardan kaynaklanan kar ve toprak kaymaları nedeniyle sıklıkla kapalı kalması nedeniyle proje gerekliydi.
Sela tüneli projesinin temel taşı 9 Şubat 2019'da Başbakan tarafından atıldı ve aynı yılın 1 Nisan'ında inşaat çalışmalarına başlandı.
Tünel, Arunaçal Pradeş'te 13.000 feet yükseklikte yer alıyor ve Gerçek Kontrol Hattı'na (LAC) yakın olması nedeniyle stratejik açıdan çok önemli.
Proje, ilki 1.003 metre uzunluğunda tek tüplü tünel, ikincisi ise 1.595 metre uzunluğunda, acil durumlar için kaçış tüplü olmak üzere iki tünelden oluşuyor. 8,6 km uzunluğunda yaklaşma ve bağlantı yollarına sahiptir. Acil durumlarda bu kaçış tüpü, kurtarma araçlarının hareketi ve mahsur kalan kişilerin tahliyesi için kullanılabilir.
Tünel, günde 3.000 araç ve 2.000 kamyon trafik yoğunluğuna ve saatte maksimum 80 km hıza göre tasarlandı.
Sela tüneli, Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) kullanılarak Rs 825 crore maliyetle inşa edildi.
Mega projenin yürütülmesi, son beş yıl boyunca her gün ortalama 650 personel ve işçinin çalıştığı 90 lakh adam-saatten fazla sürdü.
Projenin inşasında toplam 71.000 mt çimento, 5.000 mt çelik ve 800 mt patlayıcı kullanıldı.
Yeni Delhi:
Dünyanın en uzun çift şeritli Sela tüneli bugün Başbakan Narendra Modi tarafından açıldı. Balipara-Chariduar-Tawang yolunun bölgedeki yoğun yağışlardan kaynaklanan kar ve toprak kaymaları nedeniyle sıklıkla kapalı kalması nedeniyle proje gerekliydi.
Sela tüneli projesinin temel taşı 9 Şubat 2019'da Başbakan tarafından atıldı ve aynı yılın 1 Nisan'ında inşaat çalışmalarına başlandı.
Tünel, Arunaçal Pradeş'te 13.000 feet yükseklikte yer alıyor ve Gerçek Kontrol Hattı'na (LAC) yakın olması nedeniyle stratejik açıdan çok önemli.
Proje, ilki 1.003 metre uzunluğunda tek tüplü tünel, ikincisi ise 1.595 metre uzunluğunda, acil durumlar için kaçış tüplü olmak üzere iki tünelden oluşuyor. 8,6 km uzunluğunda yaklaşma ve bağlantı yollarına sahiptir. Acil durumlarda bu kaçış tüpü, kurtarma araçlarının hareketi ve mahsur kalan kişilerin tahliyesi için kullanılabilir.
Tünel, günde 3.000 araç ve 2.000 kamyon trafik yoğunluğuna ve saatte maksimum 80 km hıza göre tasarlandı.
Sela tüneli, Yeni Avusturya Tünel Açma Yöntemi (NATM) kullanılarak Rs 825 crore maliyetle inşa edildi.
Mega projenin yürütülmesi, son beş yıl boyunca her gün ortalama 650 personel ve işçinin çalıştığı 90 lakh adam-saatten fazla sürdü.
Projenin inşasında toplam 71.000 mt çimento, 5.000 mt çelik ve 800 mt patlayıcı kullanıldı.