KozmikRüya
New member
Uzay aracı güneş rüzgarlarını kapsamlı bir şekilde inceleyecek.
Yeni Delhi:
Chandrayaan-3 gezgini ayda deneyler yürütürken, Hindistan Uzay Araştırma Örgütü’ndeki (ISRO) bilim adamları gözlerini bir sonraki hedefe, yani Güneş’e diktiler.
Hindistan’ın güneş araştırmalarına yönelik ilk uzay gözlemevi olan Aditya-L1, ülkenin Sriharikota’daki ana uzay limanında fırlatılmaya hazırlanıyor.
Aditya-L1 ne yapacak?
Aditya-L1 uzay aracı, güneş koronasının uzaktan gözlemlenmesini sağlamak ve güneş atmosferini incelemek için tasarlanmıştır.
Uzay aracı, Dünya’da rahatsızlık yaratabilecek ve genellikle “aurora” olarak görülen güneş rüzgarlarını kapsamlı bir şekilde inceleyecek.
Uzun vadede, misyondan elde edilen veriler güneşin Dünya’nın iklim düzeni üzerindeki etkisinin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olabilir.
Aditya-L1 misyonu ne zaman başlayacak?
ISRO şefi S Somanath, uydunun hazır olduğunu ve Sriharikota’ya ulaştığını ancak Aditya-L1’in fırlatılması için son tarihin iki gün içinde açıklanacağını söyledi.
Etkinliğin Eylül ayının ilk haftasında gerçekleşmesi bekleniyor ve uzay ajansı 2 Eylül’de fırlatmayı hedefliyor.
Uzay aracı ne kadar uzağa gidecek?
Aditya-L1, Hindistan’ın ağır hizmet fırlatma aracı PSLV’ye otostop çekerek 1,5 milyon kilometre yol kat edecek.
Bay Somanath, “Fırlatmanın ardından dünyadan Lagrange noktası 1’e (L1) ulaşmak 125 gün sürecek. O zamana kadar beklememiz gerekiyor” diyor.
Yerçekimi kuvvetlerinin dengelenmesi nedeniyle nesnelerin yerinde kalma eğiliminde olduğu, uzay aracının yakıt tüketimini azaltan, uzaydaki bir tür park yerine gidecek.
Bu pozisyonlara İtalyan-Fransız matematikçi Joseph-Louis Lagrange’ın adını taşıyan Lagrange Noktaları adı veriliyor.
Görevin maliyeti ne kadar olacak?
ISRO, uzay mühendisliğinde dünya çapında maliyet rekabetçiliği konusunda, yöneticilerin ve planlamacıların artık özelleştirilmiş olan uzay endüstrisini güçlendireceğini umduğu bir üne kavuştu.
Chandrayaan-3 misyonuyla Hindistan, Ay’ın Güney Kutbu yakınına inen ilk ülke oldu. Görevin maliyeti Rs 600 crore idi, bu da birkaç gişe rekorları kıran Bollywood filminin maliyetine eşdeğerdi.
Aditya-L1, Chandrayaan-3’ün neredeyse yarısı kadar maliyetle inşa edildi. Hükümet, Güneş’in atmosferini inceleme misyonu için 2019’da 378 milyar rupi onay verdi. ISRO henüz maliyetlerle ilgili resmi bir güncelleme yapmadı.
Yeni Delhi:
Chandrayaan-3 gezgini ayda deneyler yürütürken, Hindistan Uzay Araştırma Örgütü’ndeki (ISRO) bilim adamları gözlerini bir sonraki hedefe, yani Güneş’e diktiler.
Hindistan’ın güneş araştırmalarına yönelik ilk uzay gözlemevi olan Aditya-L1, ülkenin Sriharikota’daki ana uzay limanında fırlatılmaya hazırlanıyor.
Aditya-L1 ne yapacak?
Aditya-L1 uzay aracı, güneş koronasının uzaktan gözlemlenmesini sağlamak ve güneş atmosferini incelemek için tasarlanmıştır.
Uzay aracı, Dünya’da rahatsızlık yaratabilecek ve genellikle “aurora” olarak görülen güneş rüzgarlarını kapsamlı bir şekilde inceleyecek.
Uzun vadede, misyondan elde edilen veriler güneşin Dünya’nın iklim düzeni üzerindeki etkisinin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olabilir.
Aditya-L1 misyonu ne zaman başlayacak?
ISRO şefi S Somanath, uydunun hazır olduğunu ve Sriharikota’ya ulaştığını ancak Aditya-L1’in fırlatılması için son tarihin iki gün içinde açıklanacağını söyledi.
Etkinliğin Eylül ayının ilk haftasında gerçekleşmesi bekleniyor ve uzay ajansı 2 Eylül’de fırlatmayı hedefliyor.
Uzay aracı ne kadar uzağa gidecek?
Aditya-L1, Hindistan’ın ağır hizmet fırlatma aracı PSLV’ye otostop çekerek 1,5 milyon kilometre yol kat edecek.
Bay Somanath, “Fırlatmanın ardından dünyadan Lagrange noktası 1’e (L1) ulaşmak 125 gün sürecek. O zamana kadar beklememiz gerekiyor” diyor.
Yerçekimi kuvvetlerinin dengelenmesi nedeniyle nesnelerin yerinde kalma eğiliminde olduğu, uzay aracının yakıt tüketimini azaltan, uzaydaki bir tür park yerine gidecek.
Bu pozisyonlara İtalyan-Fransız matematikçi Joseph-Louis Lagrange’ın adını taşıyan Lagrange Noktaları adı veriliyor.
Görevin maliyeti ne kadar olacak?
ISRO, uzay mühendisliğinde dünya çapında maliyet rekabetçiliği konusunda, yöneticilerin ve planlamacıların artık özelleştirilmiş olan uzay endüstrisini güçlendireceğini umduğu bir üne kavuştu.
Chandrayaan-3 misyonuyla Hindistan, Ay’ın Güney Kutbu yakınına inen ilk ülke oldu. Görevin maliyeti Rs 600 crore idi, bu da birkaç gişe rekorları kıran Bollywood filminin maliyetine eşdeğerdi.
Aditya-L1, Chandrayaan-3’ün neredeyse yarısı kadar maliyetle inşa edildi. Hükümet, Güneş’in atmosferini inceleme misyonu için 2019’da 378 milyar rupi onay verdi. ISRO henüz maliyetlerle ilgili resmi bir güncelleme yapmadı.