Başbakan Narendra Modi Hindistan'ın İlk Sualtı Metrosunda Öğrencilerle Kalküta'da Seyahat Etti

KozmikRüya

New member
Kalküta su altı metrosu: Başbakan Modi bugün Hindistan'ın ilk su altı metro hattının Kalküta'da açılışını yaptı


Yeni Delhi:

Başbakan Narendra Modi bugün Kalküta'da Hindistan'ın ilk su altı metro hattının açılışını yaptı ve okul öğrencileriyle birlikte metro yolculuğuna çıktı.

BJP'nin resmi X hesabında paylaştığı bir Haberda, Başbakan Modi'nin Esplanade'den Howrah Maidan'a metro yolculuğu sırasında öğrencilerle etkileşimde bulunduğu görüldü.

Ayrıca projenin inşaatında görev alan işçilerle de konuştu.

Başbakan Shri @narendramodi Hindistan'ın ilk su altı metrosuyla Batı Bengal'in Kalküta kentinde seyahat ediyor. https://t.co/oUe7IAtkz8

— BJP (@BJP4India) 6 Mart 2024
Kendisine Batı Bengal Valisi CV Ananda Bose ve BJP liderleri Suvendu Adhikari ve Sukanta Majumdar eşlik etti.

Hindistan'ın Kalküta'daki İlk Sualtı Metrosu


Kalküta Metrosu'nun Doğu-Batı koridorunun Howrah Maidan-Esplanade bölümü, Hindistan'ın su altı metro hizmetlerine yönelik ilk girişimidir.

Howrah Maidan-Esplanade bölümü aynı zamanda ülkenin en derin metro istasyonu olan Howrah Metro İstasyonu'na da sahiptir.

Kardeş şehirler Kalküta ve Howrah'ı ayıran Hooghly Nehri'nin altında yer almaktadır.

#KOL SAATİ | Hindistan'ın Kalküta'daki ilk su altı metro demiryolu hizmeti 6 Mart'ta Başbakan Modi tarafından açılacak pic.twitter.com/ib5938Vn8x

— ANI (@ANI) 5 Mart 2024
Kalküta Metrosu, tırmıklarının Hindistan'da ilk kez su seviyesinin 32 metre altındaki bir tünelden geçerek Hooghly yatağının altında deneme yolculuğunu tamamlamasıyla geçen yıl Nisan ayında bir dönüm noktasına ulaştı.

Howrah Maidan ve Esplanade arasında 4,8 kilometrelik bir alanı kaplayan bu bölge, Doğu-Batı Metro koridorunun hayati bir bölümünü oluşturuyor ve BT merkezi Salt Lake Sektör V gibi önemli alanları birbirine bağlıyor.

Howrah Maidan'dan Esplanade'ye kadar olan 4,8 km'lik Doğu-Batı Metrosu 4.965 milyar Rs maliyetle inşa edildi.

Doğu-Batı Metro koridorunun toplam 16,6 km'si nehrin altındaki tünel dahil 10,8 km'si yeraltındadır.

Bir metro treninin nehrin altındaki 520 metrelik alanı sadece 45 saniyede geçmesi bekleniyor.

Yetkililere göre Doğu-Batı koridorunun çalışmaları 2009'da, Hooghly'nin altındaki tünel açma çalışmaları ise 2017'de başlamıştı.

Koridorun Tuz Gölü Sektörü V'den Sealdah'a uzanan kısmı şu anda ticari olarak faaliyettedir.

PM Modi Çeşitli Projelerin Açılışını Yapıyor


Esplanade metro istasyonundaki etkinlik sırasında Başbakan Narendra Modi, ülkenin en eski metro ağı olan Kalküta Metrosu'nun Yeni Garia-Havaalanı hattının Kavi Subhash-Hemanta Mukhopadhyay bölümünün ve Joka-Esplanade hattının Taratala-Majerhat bölümünün açılışını da yaptı. .

Başbakan Shri @narendramodi Batı Bengal'in Kalküta kentinde projelerin açılışını yapar, ithaf eder ve temellerini atar. https://t.co/hnB7UjSikB

— BJP (@BJP4India) 6 Mart 2024
Başbakan Modi ayrıca Delhi-Meerut RRTS Koridorunun Duhai-Modinagar (Kuzey) bölümünün, Pune Metrosunun Ruby Hall Kliniği-Ramwadi bölümünün, Kochi Metrosunun SN Kavşağı'ndan Tripunithura bölümüne ve Agra Metrosunun Taj Doğu Kapısı-Mankameshwar bölümünün açılışını yaptı.

Ayrıca Pimpri Chinchwad ve Nigdi arasındaki Pune Metrosunun genişletilmesinin temel taşını da attı.
 
Üst