Cammu ve Keşmir’deki Dünyanın En Yüksek Demiryolu Köprüsü Yakında Hizmete Girecek

KozmikRüya

New member
Jammu ve Keşmir halkı yirmi yıllık bekleyişin ardından köprüye kavuşacak (Dosya)


srinagar:

Jammu ve Keşmir’deki Chenab nehri üzerindeki dünyanın en yüksek demiryolu köprüsü, yakında demiryolu trafiği için faaliyete geçecek.

Merakla beklenen dünyanın en yüksek demiryolu köprüsü, Paris’in Eyfel Kulesi’nden 35 metre daha uzun olan, nehrin 359 m (1.178 ft) yukarısındaki Chenab Nehri boyunca uzanır.

Jammu ve Keşmir’in Reasi bölgesindeki Bakkal ile Kauri arasındaki kemerli köprü, nehir yatağından 350 metre yüksekte ve Katra’dan Banihal’e çok önemli bir bağlantı oluşturuyor. Rs 35000 crore değerinde bir rüya projesi olan Udhampur-Srinagar-Baramulla Demiryolu Bağlantısının (USBRL) bir parçasıdır.

Köprü tüm zorunlu testleri geçti. Bununla birlikte, görevdeki rejim 1400 Rs değerindeki projeye özel olarak odaklandığından, Chenab demiryolu köprüsü şu anda tamamlanmak üzere.

Jammu ve Keşmir halkı, projenin 2003 yılında onaylanmasından bu yana yirmi yıl bekledikten sonra köprüye kavuşacak, ancak istikrar ve güvenlik korkuları nedeniyle kısa süre sonra ertelendi.

2008 yılında, en yüksek demiryolu köprülerinden birinin inşası için sözleşme o zamanki hükümet tarafından verildi.

Zamanın geçmesiyle birlikte köprünün inşasına yeniden başlandı, ancak birkaç teslim tarihini kaçırdı.

Köprüyü işletmeye hazır hale getirmek için gerekli tüm testler başarıyla yapılmıştır.

Birlik Demiryolu, İletişim ve Elektronik ve Bilgi Teknolojileri Bakanı Ashwini Vaishnaw, Chenab Demiryolu Köprüsü’ndeki tüm testlerin yapıldığını ve başarılı olduğunu söyledi.

Dünyanın en yüksek köprüsünün stabilitesini ve güvenliğini kontrol etmek için yapılan testler arasında yüksek hızlı rüzgar testi, aşırı sıcaklık testi, depreme yatkınlık testi ve su seviyesinin yükselmesinden kaynaklanan hidrolojik etkiler yer alıyor.

Demiryolu Köprüsü işletmeye hazır; Yetkililer, köprü üzerinde raylı yol çalışmasına başlandığını belirterek, sözlerine şunları ekledi:

Denetim için köprüyü ziyaret eden Birlik Demiryolu, Haberleşme ve Elektronik ve Bilgi Teknolojileri Bakanı, köprüde bir motorlu tramvay ve bolero özelleştirilmiş ray işletimini içeren iki testin yarın yapılacağını söyledi.

Reasi beldesine 42 kilometre uzaklıkta bulunan çelik ve beton kemer köprünün temeli Kasım 2017’de tamamlanarak, Nisan 2021’de yapılan ana kemerin inşaatına başlandı.

Köprüdeki kilometre taşı, geçen yıl Ağustos ayında, köprünün üst güvertesinin bir Altın Derz ile tamamlanması ve rayın döşenmesi için yol açılmasıyla elde edildi.

Yetkililere göre, köprüdeki inşaat çalışmaları 2004 yılında başladı, ancak bölgede sık sık yüksek hızlı rüzgarlar nedeniyle demiryolu yolcularının güvenliğini dikkate almak için 2008-09’da askıya alınması gerekti.

Yetkililer, tamamlandığında köprünün saatte 260 km hıza ulaşan rüzgarlara dayanabilecek ve 120 yıllık bir ömre sahip olacağını söyledi. USBRL projesi, en yüksek demiryolu köprüsünün yanı sıra toplam uzunluğu 12,75 km olan en uzun demiryolu tüneli, tamamlandığında 21. yüzyılın mühendislik harikası olacak ilk asma köprü gibi birçok ilke sahiptir.

Bildirildiğine göre, en yüksek demiryolu köprüsünün inşası, yakın tarihte Hindistan’daki herhangi bir demiryolu projesinin karşılaştığı en büyük inşaat mühendisliği sorunuydu.

Rapora göre mühendisler, son üç yıldır Chenab’ın her iki yakasına – Kauri ucu ve Bakkal ucu – kurulan iki devasa halatlı vincin yardımıyla kemeri inşa ediyorlar.

()
 
Üst