KozmikRüya
New member
Chennai'deki start-up'ın genç mühendis ekibi olağanüstü bir sabır gösterdi
Hindistan'ın özel uzay start-up'ı Agnikul Cosmos, Hindistan Uzay Araştırma Örgütü'nün (ISRO) hâlâ ustalaşmaya çalıştığı bir motorla çalışan Agnibaan SOrTeD (Suborbital Tech Gösterici) adlı roketini bugün test etti.
Hindistan Uzay Araştırma Örgütü (ISRO), Chennai merkezli start-up'ın roketi sabah 7.15'te başarıyla fırlattığını duyurdu. ISRO başkanı Bay S Somanath, Haberler'ye lansmanın “başarılı” olduğunu doğruladı.
IIT Madras'tan profesör ve Agnikul'un akıl hocası Satya R Chakravarty, Sriharikota'dan yapılan lansmanın başarılı olduğunu söyledi.
“Sriharikota'daki SDSC-SHAR içindeki bizim ve Hindistan'ın ilk ve tek özel Fırlatma Paneli'nden ilk uçuşumuz – Agnibaan SOrTeD'in Görev 01'i – başarıyla tamamladığımızı duyurmaktan onur duyuyoruz. Bu kontrollü dikey yükseliş uçuşunun tüm görev hedefleri karşılandı ve performans gerçekleştirildi. Araç tamamen şirket bünyesinde tasarlandı ve dünyanın ilk tek parça 3 boyutlu yazıcıdan üretilmiş motoruyla güçlendirildi ve aynı zamanda Hindistan'ın yarı cryo motorlu ilk uçuşu oldu” dedi.
Açıklamada, “@INSPACeIND @isro @iitmadras'a ve özel bir oyuncunun Hindistan'da orijinal uzay teknolojisi donanımı tasarlayıp uçurabileceğini kanıtlamamıza yardımcı olan inanılmaz derecede kararlı ekibimize en büyük teşekkürlerimiz. #madeInIndiaForTheWorld” ifadesi eklendi.
Bu, teknik aksaklıklar nedeniyle dört fırlatma planının iptal edilmesinin ardından roketi beşinci fırlatma girişimiydi. Roketçilik korkaklara göre değil ve Chennai merkezli start-up'ın genç mühendis ekibi olağanüstü bir sabır gösterdi ve planlarını bozan bir aksaklık olduğunda geri döndü.
IIT-Madras'ta kuluçkalanan bu, 2017 yılında iki genç havacılık mühendisi tarafından “insanların ateşi kullanmayı öğrendiği bir yer” yaratma hayaliyle kurulan start-up'ın ilk test uçuşuydu.
575 kg ağırlığında ve 6,2 metre uzunluğundaki roket Sriharikota'dan havalanarak Bengal Körfezi'ne düştü.
Agnikul Cosmos Private Limited'in kurucu ortağı Moin SPM, Agnibaan SOrTeD'in, ticari olarak temin edilebilen havacılık türbin yakıtı (esasen gazyağı ve tıbbi sınıf sıvı oksijen) kullanan yarı kriyojenik bir motorla çalıştığını söyledi.
ISRO hiçbir zaman yarı kriyojenik bir motoru uçurmadı. Şirket, 2000 kN itiş gücüne sahip yarı kriyojenik bir motor geliştiriyor ve ilk ateşleme denemesi 2 Mayıs'ta başarıyla gerçekleştirildi. Böylece Chennai merkezli start-up, başka hiçbir Hintli özel firmanın başaramadığı bir başarıya imza attı.
Makine mühendisi ve Merkezin Uzay Departmanı'na bağlı Hindistan Ulusal Uzay Tanıtım ve Yetkilendirme Merkezi'nin (IN-SPACe) başkanı Dr. Pawan Goenka, Agnikul'un Hindistan özel sektörü tarafından üretilen ilk yarı kriyojenik ve 3 boyutlu yazıcı motorunu sergilediğini söyledi. “Bu cesur yenilik, Hindistan'ın start-up'ları tarafından ticari lansmanlar başlatıldığında önemli bir farklılaştırıcı olabilir.”
Uzay girişiminin kurucu ortaklarından Srinath Ravichandran şunları söyledi: “Bu fırlatma, Hindistan'ın özel bir fırlatma rampasından yaptığı ilk fırlatma olması ve roketin, yerli olarak tasarlanıp üretilen dünyanın ilk tek parça 3D baskılı motoruna sahip olması nedeniyle önemli.”
ISRO, ilk 3D baskılı motorunu 9 Mayıs'ta yer testlerinde test etti.
Lansmandan önce start-up bir açıklamada şunları söyledi: “Agnibaan SOrTeD (Suborbital Tech Göstericisi), Agnikul'un patentli Agnilet motoruyla çalıştırılan tek aşamalı bir fırlatma aracıdır – tamamen 3D baskılı, tek parça, 6 kN yarı- Agnibaan SOrTeD, dikey olarak havalanacak ve önceden belirlenmiş bir yörüngeyi takip edecek. Görev sırasında meydana gelecek yörünge, manevralar ve çeşitli uçuş olayları, yaklaşan yörünge uçuşlarımızın başarısının ayrılmaz bir parçası olacak şekilde yapılandırıldı. bu uçuşu kendi fırlatma rampamızdan yapmaya çalışıyoruz [named Dhanush] Sriharikota'da.”
Agnibaan'ın özel 3D baskılı motorunun nasıl oyunun kurallarını değiştirebileceğini açıklayan Bay Moin, Haberler'ye bunun tek parçalı bir ekipman olduğunu ve 3D baskı teknolojisi kullanılarak bu tür motorlar için kalite test süresinin büyük ölçüde kısaltıldığını söyledi.
Motor, ticari olarak temin edilebilen havacılık türbin yakıtı ve sıvı oksijenle çalıştırılmaktadır. Bunun, kolayca temin edilebilen, ucuz ve kolayca bulunabilen, aşındırıcı olmayan bir yakıt sağladığını söyledi ve bunun aynı zamanda minimum tesisle birden fazla yerden roket fırlatmayı da kolaylaştırdığını ekledi.
Agnikul, bir başka ilki gerçekleştirerek, Sriharikota adasında denize yakın, kendi özel kontrol odasına sahip özel bir fırlatma rampası inşa etme iznini aldı. Bu, ISRO'nun Hintli uzay şirketlerine iş yapmayı kolaylaştırmak için tesislerini açmasının bir parçası.
“Bu, özel bir şirket tarafından gerçekleştirilen ilk kontrollü roket uçuşu olacak ve hiçbir şeyin ters gitmemesi için her türlü önlem alınıyor. İşler ters giderse ISRO'nun sağladığı kendini imha mekanizması, Poligon Güvenliği tarafından devreye sokulabilecek. Memur bey,” dedi Bay Moin lansmandan önce.
Agnikul, 2022'de Sriharikota'dan katı yakıtlı sondaj roketi uçuran Hintli uzay şirketi Skyroot Aerospace Private Limited'in ilk fırlatışını takip ediyor. Agnibaan roketleri çalışır hale geldiğinde Agnikul, talep üzerine fırlatmayı ve 30 ila 300 kg'lık uyduları uzaya fırlatmayı umuyor.
“Alçak Dünya Yörüngelerine (LEO) giden küçük uydular için özel, tamamen özelleştirilebilir ve taşınabilir fırlatma araçları üretmeyi umuyoruz. Fırlatma aracı Agnibaan, herhangi bir insan müdahalesi olmadan 72 saat içinde yapılabilen tek parçalı 3D baskılı bir motorla çalışıyor. Fırlatma konumunu agnostik hale getiren 'Dhanush' adlı mobil fırlatma rampası ile uyumludur ve en önemlisi 4/5/6/7 ile uçacak şekilde yapılandırılabilir. [engines] Bu da fırlatma maliyetinin 30 kg ila 300 kg arasındaki kütle aralığında aynı olmasını sağlıyor” dedi.
Agnikul halihazırda 40 milyon dolarlık yatırım almış durumda ve 250 kişilik bir ekibe sahip. “Agnikul'daki çalışanların ortalama yaşı 23 ve hepsi yenilik yapmak için can atıyor” diyen Bay Moin, giderek daha fazla küresel şirketin alçak konumlara yerleştirilen uydulardan oluşan takımyıldızları tercih etmesiyle Hindistan'ın küçük uydu fırlatmaları için bir merkez haline gelebileceğinin altını çiziyor. dünya yörüngeleri.
Hindistan'ın özel uzay start-up'ı Agnikul Cosmos, Hindistan Uzay Araştırma Örgütü'nün (ISRO) hâlâ ustalaşmaya çalıştığı bir motorla çalışan Agnibaan SOrTeD (Suborbital Tech Gösterici) adlı roketini bugün test etti.
Hindistan Uzay Araştırma Örgütü (ISRO), Chennai merkezli start-up'ın roketi sabah 7.15'te başarıyla fırlattığını duyurdu. ISRO başkanı Bay S Somanath, Haberler'ye lansmanın “başarılı” olduğunu doğruladı.
ISRO, X'te şunları yazdı: “Agnibaan SoRTed-01 misyonunun fırlatma rampasından başarılı bir şekilde fırlatılmasından dolayı @AgnikulCosmos'u tebrik ederiz. Yarı kriyojenik bir sıvı motorun katmanlı üretim yoluyla gerçekleştirilen ilk kontrollü uçuşu olarak önemli bir kilometre taşı.”Tebrikler @AgnikulCosmos Agnibaan SoRTed-01 misyonunun fırlatma rampasından başarılı bir şekilde fırlatılması için.
Yarı kriyojenik bir sıvı motorun katmanlı üretim yoluyla gerçekleştirilen ilk kontrollü uçuşu önemli bir kilometre taşıdır.@INSPACEIND
— ISRO (@isro) 30 Mayıs 2024
IIT Madras'tan profesör ve Agnikul'un akıl hocası Satya R Chakravarty, Sriharikota'dan yapılan lansmanın başarılı olduğunu söyledi.
“Sriharikota'daki SDSC-SHAR içindeki bizim ve Hindistan'ın ilk ve tek özel Fırlatma Paneli'nden ilk uçuşumuz – Agnibaan SOrTeD'in Görev 01'i – başarıyla tamamladığımızı duyurmaktan onur duyuyoruz. Bu kontrollü dikey yükseliş uçuşunun tüm görev hedefleri karşılandı ve performans gerçekleştirildi. Araç tamamen şirket bünyesinde tasarlandı ve dünyanın ilk tek parça 3 boyutlu yazıcıdan üretilmiş motoruyla güçlendirildi ve aynı zamanda Hindistan'ın yarı cryo motorlu ilk uçuşu oldu” dedi.
Açıklamada, “@INSPACeIND @isro @iitmadras'a ve özel bir oyuncunun Hindistan'da orijinal uzay teknolojisi donanımı tasarlayıp uçurabileceğini kanıtlamamıza yardımcı olan inanılmaz derecede kararlı ekibimize en büyük teşekkürlerimiz. #madeInIndiaForTheWorld” ifadesi eklendi.
Bu, teknik aksaklıklar nedeniyle dört fırlatma planının iptal edilmesinin ardından roketi beşinci fırlatma girişimiydi. Roketçilik korkaklara göre değil ve Chennai merkezli start-up'ın genç mühendis ekibi olağanüstü bir sabır gösterdi ve planlarını bozan bir aksaklık olduğunda geri döndü.
IIT-Madras'ta kuluçkalanan bu, 2017 yılında iki genç havacılık mühendisi tarafından “insanların ateşi kullanmayı öğrendiği bir yer” yaratma hayaliyle kurulan start-up'ın ilk test uçuşuydu.
575 kg ağırlığında ve 6,2 metre uzunluğundaki roket Sriharikota'dan havalanarak Bengal Körfezi'ne düştü.
Agnikul Cosmos Private Limited'in kurucu ortağı Moin SPM, Agnibaan SOrTeD'in, ticari olarak temin edilebilen havacılık türbin yakıtı (esasen gazyağı ve tıbbi sınıf sıvı oksijen) kullanan yarı kriyojenik bir motorla çalıştığını söyledi.
ISRO hiçbir zaman yarı kriyojenik bir motoru uçurmadı. Şirket, 2000 kN itiş gücüne sahip yarı kriyojenik bir motor geliştiriyor ve ilk ateşleme denemesi 2 Mayıs'ta başarıyla gerçekleştirildi. Böylece Chennai merkezli start-up, başka hiçbir Hintli özel firmanın başaramadığı bir başarıya imza attı.
Makine mühendisi ve Merkezin Uzay Departmanı'na bağlı Hindistan Ulusal Uzay Tanıtım ve Yetkilendirme Merkezi'nin (IN-SPACe) başkanı Dr. Pawan Goenka, Agnikul'un Hindistan özel sektörü tarafından üretilen ilk yarı kriyojenik ve 3 boyutlu yazıcı motorunu sergilediğini söyledi. “Bu cesur yenilik, Hindistan'ın start-up'ları tarafından ticari lansmanlar başlatıldığında önemli bir farklılaştırıcı olabilir.”
Uzay girişiminin kurucu ortaklarından Srinath Ravichandran şunları söyledi: “Bu fırlatma, Hindistan'ın özel bir fırlatma rampasından yaptığı ilk fırlatma olması ve roketin, yerli olarak tasarlanıp üretilen dünyanın ilk tek parça 3D baskılı motoruna sahip olması nedeniyle önemli.”
ISRO, ilk 3D baskılı motorunu 9 Mayıs'ta yer testlerinde test etti.
Lansmandan önce start-up bir açıklamada şunları söyledi: “Agnibaan SOrTeD (Suborbital Tech Göstericisi), Agnikul'un patentli Agnilet motoruyla çalıştırılan tek aşamalı bir fırlatma aracıdır – tamamen 3D baskılı, tek parça, 6 kN yarı- Agnibaan SOrTeD, dikey olarak havalanacak ve önceden belirlenmiş bir yörüngeyi takip edecek. Görev sırasında meydana gelecek yörünge, manevralar ve çeşitli uçuş olayları, yaklaşan yörünge uçuşlarımızın başarısının ayrılmaz bir parçası olacak şekilde yapılandırıldı. bu uçuşu kendi fırlatma rampamızdan yapmaya çalışıyoruz [named Dhanush] Sriharikota'da.”
Agnibaan'ın özel 3D baskılı motorunun nasıl oyunun kurallarını değiştirebileceğini açıklayan Bay Moin, Haberler'ye bunun tek parçalı bir ekipman olduğunu ve 3D baskı teknolojisi kullanılarak bu tür motorlar için kalite test süresinin büyük ölçüde kısaltıldığını söyledi.
Motor, ticari olarak temin edilebilen havacılık türbin yakıtı ve sıvı oksijenle çalıştırılmaktadır. Bunun, kolayca temin edilebilen, ucuz ve kolayca bulunabilen, aşındırıcı olmayan bir yakıt sağladığını söyledi ve bunun aynı zamanda minimum tesisle birden fazla yerden roket fırlatmayı da kolaylaştırdığını ekledi.
Agnikul, bir başka ilki gerçekleştirerek, Sriharikota adasında denize yakın, kendi özel kontrol odasına sahip özel bir fırlatma rampası inşa etme iznini aldı. Bu, ISRO'nun Hintli uzay şirketlerine iş yapmayı kolaylaştırmak için tesislerini açmasının bir parçası.
“Bu, özel bir şirket tarafından gerçekleştirilen ilk kontrollü roket uçuşu olacak ve hiçbir şeyin ters gitmemesi için her türlü önlem alınıyor. İşler ters giderse ISRO'nun sağladığı kendini imha mekanizması, Poligon Güvenliği tarafından devreye sokulabilecek. Memur bey,” dedi Bay Moin lansmandan önce.
Agnikul, 2022'de Sriharikota'dan katı yakıtlı sondaj roketi uçuran Hintli uzay şirketi Skyroot Aerospace Private Limited'in ilk fırlatışını takip ediyor. Agnibaan roketleri çalışır hale geldiğinde Agnikul, talep üzerine fırlatmayı ve 30 ila 300 kg'lık uyduları uzaya fırlatmayı umuyor.
“Alçak Dünya Yörüngelerine (LEO) giden küçük uydular için özel, tamamen özelleştirilebilir ve taşınabilir fırlatma araçları üretmeyi umuyoruz. Fırlatma aracı Agnibaan, herhangi bir insan müdahalesi olmadan 72 saat içinde yapılabilen tek parçalı 3D baskılı bir motorla çalışıyor. Fırlatma konumunu agnostik hale getiren 'Dhanush' adlı mobil fırlatma rampası ile uyumludur ve en önemlisi 4/5/6/7 ile uçacak şekilde yapılandırılabilir. [engines] Bu da fırlatma maliyetinin 30 kg ila 300 kg arasındaki kütle aralığında aynı olmasını sağlıyor” dedi.
Agnikul halihazırda 40 milyon dolarlık yatırım almış durumda ve 250 kişilik bir ekibe sahip. “Agnikul'daki çalışanların ortalama yaşı 23 ve hepsi yenilik yapmak için can atıyor” diyen Bay Moin, giderek daha fazla küresel şirketin alçak konumlara yerleştirilen uydulardan oluşan takımyıldızları tercih etmesiyle Hindistan'ın küçük uydu fırlatmaları için bir merkez haline gelebileceğinin altını çiziyor. dünya yörüngeleri.