Credit Suisse’den Metaverse Tavsiyeleri: Bu 12’sine Bakın!

SessizGozler

New member
Facebook’un geçen Ekim ayında Meta olmasından bu yana, biroldukça yatırımcı dikkatlerini metaverse’e ve oradan elde edilecek potansiyel kârlara çevirdi. Lakin, kripto paraların düşüş yaşadığı “kripto kışı” birtakım tasaları artırdı. Emsal biçimde, geçen hafta Meta firması, metaverse işinin 2021’in dördüncü çeyreğinde 10 milyar dolar kaybettiğini deklare etti ve Meta paylarındaki yüzde 25’lik düşüş yatırımcılara tam olarak itimat vermedi. Fakat Credit Suisse analisti bu alanın yükselişinin devam edeceğini ve birlikteinde 12 pay senedini de yükseltebileceğini düşünüyor. Kriptokoin.com olarak bilgileri aktarıyoruz…

Metaverse, çağı değiştirmeye geliyor

bir daha de, son problemler, şirketleri ve yatırımcıları metaverse’e milyarlarca dolar dökmekten alıkoymadı. Birçoğuna nazaran, metaverse çağı geliyor. Küresel Bölüm Araştırma Lideri Manish Nigam liderliğindeki Credit Suisse analistlerinden oluşan bir grup de birebir fikirde. Nigam, 8 Şubat tarihindeki bir notta, “Metaverse eninde sonunda tüm teknoloji, medya ve telekom dalında derin değişiklikler getirmeli,” sözlerini kullandı.


Daha geniş bir seviyede, Nigam ve grubu, metaverse’ün yükselişinden en hayli etkilenecek kesimleri, birincisi içerik oluşturma şirketlerine odaklanarak üç ana kategoriye ayırdı. Öbür kategoriler bileşenler, montaj ve ekran alt bölümleri dahil olmak üzere donanım ve yarı iletken üreticisi firmalar oldu. Credit Suisse analisti, aşağıdaki tabirleri kullandı:

Yarı iletkenler için, metaverse, data iktisadının oluşturma/yakalama, depolama, iletme ve tahlil etme ve güç/performanstaki güzelleştirme daha fazla bilgi tüketimini ve kullanım durumlarını açığa çıkarırken yarar sağlamaya hazır. Donanım tarafında ise metaverse; montaj, ekran, kamera/optik, PCB/alt katman, MLCC, konektörler ve artırılmış gerçeklik/sanal gerçeklik fırsatlarını yönlendirecektir.

Metaverse’ün karşısında birtakım maniler var: Bunlar nelerdir?

Nigam, metaverse’ün benimsenmesinin şu anda karşı karşıya olduğu en büyük sorunun, maliyeti düşürürken bilgi süreç gücünün performansını düzgünleştirme içinde bir istikrar bulmak olduğunu yazdı. Örneğin, Fortnite’ta büsbütün sürükleyici bir metaverse ayarını desteklemek için bilgi süreç gücünde 1.000 kat uygunlaştırma gerektiğini iddia etti. Lakin birtakım durumlarda şimdiden kolay kolay 10.000 doları aşan yüksek kaliteli oyun bilgisayarları ile şirketler, kullanıcı tecrübesini hızlandırırken maliyetleri düşürmenin bir yolunu bulmalıdır.


Bu sorunun merkezinde, bilgisayarlar ve oyun konsolları da dahil olmak üzere binlerce tüketici eserinde bulunan yarı iletken yongalar yer alıyor. Nigam, bunların metaverse iktisadının temel yapıtaşı haline geldiğini aktarıyor. Metaverse olsun ya da olmasın, yarı iletkenler günlük hayatımızın giderek daha değerli bir modülü haline geldi. 1977’den bu yana, yarı iletken çipler, büyük ölçüde şahsi bilgisayarların ve cep telefonlarının çoğalması yardımıyla 70 kat kadar arttı. Bu bölümün global piyasadaki pahası yüzde 1’den 3’e çıkarken, Nigam’a nazaran 2030’a kadar yüzde 8’ler görülebilir. Ayrıyeten metaverse’ten en çok yararlanan kesimlerin süreç, bellek ve irtibat olabileceğine dikkat çekti.

Metaverse’te de donanım yarışı sürüyor

Nigam, büyük artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) platformlarının “yonga setleri, ekran, optik ve kullanıcı tecrübesini geliştirmek için izleme tahlillerinde ilerlemeler” yaşadığını söylemiş oldu. Ayrıyeten, bu aygıtların tartısının, daha yeterli tasarım değişiklikleriyle gözle görülür biçimde azaldığını kaydetti. Fakat, her iki platform da zorluklarını büsbütün çözemedi.


Örneğin, VR’da kullanılan fresnel lensler, renk sapması yahut renk bozulması problemini ortaya çıkarıyor. Nigam, her ne kadar yeni lens gereçleri yaratılmış olsa da bunların ticarileştirilmesinin biraz vakit alacağını söylüyor. Başka taraftan, çağdaş AR aygıtlarında çift imaj, bozulma, daha yüksek maliyetler, rahatsızlık ve daha düşük manzara çözünürlüğü üzere dezavantajlar vardır.

İşte Metaverse patlamasıyla ivme kazanabilecek 12 pay

Son olarak, Nigam’a bakılırsa, metaverse’e gerçek manada dalmak, görüntüleme sistemlerinde büyük yenilikler gerektirecektir, zira metaverse ekranları, klasik ekranların tersine, tüketicilere fazlaca daha yakın olmayı gerektirir. Nigam, bu tasarım zorluğunun yanı sıra, optimum performans için ekranların daha küçük boyutlar, daha düşük güç tüketimi, daha geniş görünümler, daha yüksek çözünürlükler, yenileme suratları ve parlaklık düzeylerini benimsemesi gerekeceğini söylemiş oldu.


Metaverse’ün tam ticari potansiyeline ulaşması için gerekli olan tüm bu yeniliklerle birlikte, güzel konumlanmış şirketlerin kâr etmesi için biroldukça fırsat var. Aşağıda, Nigam ve grubunun üstteki kategorilerde en uygun seçimler olarak kabul ettiği 12 pay senedi bulunmaktadır:

  1. Goertek
  2. Luxshare
  3. Novatek
  4. Murata
  5. Nvidia
  6. Marvell
  7. Intel
  8. Micron
  9. TSMC
  10. Samsung
  11. Win Semi
  12. Mediatek
 
Üst