KozmikRüya
New member
Cihaz halen geliştirme aşamasındadır (Dosya)
Yeni Delhi:
Kaynaklara göre, Kuzeydoğu Sınır Demiryolu (NFR), sürücülerin yanıp sönen gözlerini okuyabilecek ve onları uyarabilecek veya uykuları geldiğinde treni durdurabilecek yapay zeka tabanlı bir cihaz geliştiriyor.
Haziran ayında Demiryolu Kurulu, NFR’den tren makinistlerinin uyanıklığını göz kırpma hareketine göre tespit edebilecek bir cihaz geliştirmesini istemişti.
Cihaz – Demiryolu Sürücüsü Destek Sistemi (RDAS) – yalnızca sesli uyarı vermekle kalmayacak, aynı zamanda sürücünün belirli bir süre boyunca uyanıklığını kaybetmesi durumunda acil durum frenlerini de uygulayacak. Kaynaklar, RDAS’ın acil durum frenlerini uygulamak için bir dikkat kontrol cihazıyla arayüz oluşturacağını söyledi.
Bir demiryolu kaynağı PTI’ye şöyle konuştu: “Cihaz hâlâ geliştirme aşamasında ve düzgün çalışmasını sağlamak için denemeler sürüyor. NFR’nin teknik ekibi bunun üzerinde çalışıyor. Birkaç hafta içinde hazır olacağını umuyoruz.”
2 Ağustos’ta Demiryolu Kurulu NFR’ye yazdı ve ondan RDAS’ın kurum içi gelişimini hızlandırmasını istedi. Ayrıca cihazın hazır olması durumunda pilot proje olarak 20 adet yük treni motoruna (WAG9) ve yolcu treni motoruna (WAP7) takılacağı belirtildi.
Gerektiğinde daha fazla iyileştirme yapılabilmesi için tüm bölgelerden, sistemi kullandıktan sonra sistemin çalışmasına ilişkin geri bildirimde bulunmaları istendi.
Ancak Hindistan Demiryolu Loco Koşu Adamları Organizasyonu (IRLRO), hızlı hareket eden tüm trenlerin zaten sürücüleri tetikte tutacak mekanizmalara sahip olduğunu söyleyerek cihazı “nafile bir egzersiz” olarak nitelendirdi.
“Her yüksek hızlı tren motorunda, sürücünün her 60 saniyede bir vurması gereken, ayakla çalıştırılan bir kol (pedal) bulunur. Sürücünün bunu yapmaması durumunda acil frenler otomatik olarak uygulanır ve tren durur. IRLRO çalışma başkanı Sanjay Pandhi, “Mevcut sistem sürücünün uyanık olmasını sağlayacak kadar iyi” dedi.
“RDAS’ın nafile bir uygulama olduğuna inanıyorum. Eğer demiryolları tren operasyonlarının güvenliği konusunda gerçekten ciddiyse, diğer hususların yanı sıra tren makinistlerinin yorgunluk, çalışma saatleri, tesisleri ve dinlenme saatleri gibi hususlara ilişkin çalışmalar yapmalıdır.
“Birçok durumda, kadınlar da dahil olmak üzere sürücüler, 11 saati aşan görevleri sırasında yemek yemek veya doğanın çağrılarına cevap vermek için herhangi bir mola alamıyor. Bunlara iyi bakılırsa, motorlarda herhangi bir RADS bulunmasına gerek kalmaz. “dedi Pandi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)
Yeni Delhi:
Kaynaklara göre, Kuzeydoğu Sınır Demiryolu (NFR), sürücülerin yanıp sönen gözlerini okuyabilecek ve onları uyarabilecek veya uykuları geldiğinde treni durdurabilecek yapay zeka tabanlı bir cihaz geliştiriyor.
Haziran ayında Demiryolu Kurulu, NFR’den tren makinistlerinin uyanıklığını göz kırpma hareketine göre tespit edebilecek bir cihaz geliştirmesini istemişti.
Cihaz – Demiryolu Sürücüsü Destek Sistemi (RDAS) – yalnızca sesli uyarı vermekle kalmayacak, aynı zamanda sürücünün belirli bir süre boyunca uyanıklığını kaybetmesi durumunda acil durum frenlerini de uygulayacak. Kaynaklar, RDAS’ın acil durum frenlerini uygulamak için bir dikkat kontrol cihazıyla arayüz oluşturacağını söyledi.
Bir demiryolu kaynağı PTI’ye şöyle konuştu: “Cihaz hâlâ geliştirme aşamasında ve düzgün çalışmasını sağlamak için denemeler sürüyor. NFR’nin teknik ekibi bunun üzerinde çalışıyor. Birkaç hafta içinde hazır olacağını umuyoruz.”
2 Ağustos’ta Demiryolu Kurulu NFR’ye yazdı ve ondan RDAS’ın kurum içi gelişimini hızlandırmasını istedi. Ayrıca cihazın hazır olması durumunda pilot proje olarak 20 adet yük treni motoruna (WAG9) ve yolcu treni motoruna (WAP7) takılacağı belirtildi.
Gerektiğinde daha fazla iyileştirme yapılabilmesi için tüm bölgelerden, sistemi kullandıktan sonra sistemin çalışmasına ilişkin geri bildirimde bulunmaları istendi.
Ancak Hindistan Demiryolu Loco Koşu Adamları Organizasyonu (IRLRO), hızlı hareket eden tüm trenlerin zaten sürücüleri tetikte tutacak mekanizmalara sahip olduğunu söyleyerek cihazı “nafile bir egzersiz” olarak nitelendirdi.
“Her yüksek hızlı tren motorunda, sürücünün her 60 saniyede bir vurması gereken, ayakla çalıştırılan bir kol (pedal) bulunur. Sürücünün bunu yapmaması durumunda acil frenler otomatik olarak uygulanır ve tren durur. IRLRO çalışma başkanı Sanjay Pandhi, “Mevcut sistem sürücünün uyanık olmasını sağlayacak kadar iyi” dedi.
“RDAS’ın nafile bir uygulama olduğuna inanıyorum. Eğer demiryolları tren operasyonlarının güvenliği konusunda gerçekten ciddiyse, diğer hususların yanı sıra tren makinistlerinin yorgunluk, çalışma saatleri, tesisleri ve dinlenme saatleri gibi hususlara ilişkin çalışmalar yapmalıdır.
“Birçok durumda, kadınlar da dahil olmak üzere sürücüler, 11 saati aşan görevleri sırasında yemek yemek veya doğanın çağrılarına cevap vermek için herhangi bir mola alamıyor. Bunlara iyi bakılırsa, motorlarda herhangi bir RADS bulunmasına gerek kalmaz. “dedi Pandi.
(Başlık dışında bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak bir yayından yayınlanmıştır.)