KozmikRüya
New member
Elektrikli scooter üreticileri hükümetin hareketini eleştirdi. (Temsilci Resim)
Elektrikli scooterlar, devlet tarafından sağlanan sübvansiyon azaltılacağı için 1 Haziran’dan itibaren daha pahalı hale gelecek. Elektrikli iki tekerlekli araç üreticileri, hükümetin Hindistan’da Elektrikli Araç Üretiminin Daha Hızlı Kabulü veya ikinci aşamasında olan FAME programı kapsamında bir sübvansiyon alıyor. Ancak Ağır Sanayi Bakanlığı tarafından yapılan bir bildirime göre, FAME II programı kapsamındaki sübvansiyon kWh başına 15.000 Rs’den 10.000 Rs’ye düşürüldü. Ayrıca, program kapsamındaki maksimum sübvansiyon, şimdiye kadar sunulan mevcut yüzde 40’tan düşerek, fabrika çıkış fiyatının yüzde 15’i ile sınırlandırılmıştır.
PTI haber ajansına göre karar, hükümet temsilcilerinin bu ayın başlarında 24 elektrikli iki tekerlekli araç üreticisiyle yaptığı toplantının ardından alındı.
Hükümete göre, FAME II planı, elektrikli araç alıcılarına, bir satın alma fiyatı olarak teşvik edilebilecek daha geniş bir benimsemeyi sağlamak için teşvikler sağlamayı amaçlıyor. Plan, yalnızca elektrikli üç tekerlekli araçlar (e-3W), elektrikli dört tekerlekli araçlar (e-4W) ve elektrikli otobüs segmentlerinde toplu ve ticari taşımacılık içindir.
Elektrikli Araç İmalatçıları Derneği (SMEV), hükümetin kararına sert tepki gösterdi. Sübvansiyondaki ani düşüşün, EV’nin benimsenmesinde büyük bir düşüşe yol açabileceğini ve tüm sektörü önemli bir süre etkileyeceğini söyledi.
SMEV Genel Müdürü Sohinder Gil geçen hafta “Temel gerçek şu ki, Hindistan pazarı fiyata duyarlı olmaya devam ediyor ve toplam sahip olma maliyeti tüketicilerin zihninde sağlam bir şekilde yerleşmiş değil” dedi.
Bay Gill ayrıca, benzinli iki tekerlekli araçların çoğunun maliyetinin 1 lakh Rs’den daha az olması nedeniyle, toplam sahip olma maliyetini hesaba katarsak, tüketicinin 1,5 lakh Rs’den fazla harcama yapma şansının daha az olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, elektrikli mobilite alanındaki start-up oyuncuları, elektrikli araç endüstrisinin kendi ayakları üzerinde durma zamanının geldiğini söyleyerek hükümetin kararını memnuniyetle karşıladılar.
Hükümetin kendisi için 10.000 Rs crore tahsis ettiği üç yıllık FAME II planı, 1 Nisan 2019’da başladı ve Haziran 2021’de iki yıllık bir uzatma aldı, böylece sübvansiyon planının geçerlilik süresi Mart ayına kadar uzatıldı. 31, 2024.
Bir PTI raporuna göre hükümet, sübvansiyonu Mart 2024’ün ötesine uzatmayı veya FAME’nin üçüncü aşamasını başlatmayı planlamıyor.
Elektrikli scooterlar, devlet tarafından sağlanan sübvansiyon azaltılacağı için 1 Haziran’dan itibaren daha pahalı hale gelecek. Elektrikli iki tekerlekli araç üreticileri, hükümetin Hindistan’da Elektrikli Araç Üretiminin Daha Hızlı Kabulü veya ikinci aşamasında olan FAME programı kapsamında bir sübvansiyon alıyor. Ancak Ağır Sanayi Bakanlığı tarafından yapılan bir bildirime göre, FAME II programı kapsamındaki sübvansiyon kWh başına 15.000 Rs’den 10.000 Rs’ye düşürüldü. Ayrıca, program kapsamındaki maksimum sübvansiyon, şimdiye kadar sunulan mevcut yüzde 40’tan düşerek, fabrika çıkış fiyatının yüzde 15’i ile sınırlandırılmıştır.
PTI haber ajansına göre karar, hükümet temsilcilerinin bu ayın başlarında 24 elektrikli iki tekerlekli araç üreticisiyle yaptığı toplantının ardından alındı.
Hükümete göre, FAME II planı, elektrikli araç alıcılarına, bir satın alma fiyatı olarak teşvik edilebilecek daha geniş bir benimsemeyi sağlamak için teşvikler sağlamayı amaçlıyor. Plan, yalnızca elektrikli üç tekerlekli araçlar (e-3W), elektrikli dört tekerlekli araçlar (e-4W) ve elektrikli otobüs segmentlerinde toplu ve ticari taşımacılık içindir.
Elektrikli Araç İmalatçıları Derneği (SMEV), hükümetin kararına sert tepki gösterdi. Sübvansiyondaki ani düşüşün, EV’nin benimsenmesinde büyük bir düşüşe yol açabileceğini ve tüm sektörü önemli bir süre etkileyeceğini söyledi.
SMEV Genel Müdürü Sohinder Gil geçen hafta “Temel gerçek şu ki, Hindistan pazarı fiyata duyarlı olmaya devam ediyor ve toplam sahip olma maliyeti tüketicilerin zihninde sağlam bir şekilde yerleşmiş değil” dedi.
Bay Gill ayrıca, benzinli iki tekerlekli araçların çoğunun maliyetinin 1 lakh Rs’den daha az olması nedeniyle, toplam sahip olma maliyetini hesaba katarsak, tüketicinin 1,5 lakh Rs’den fazla harcama yapma şansının daha az olduğunu söyledi.
Bununla birlikte, elektrikli mobilite alanındaki start-up oyuncuları, elektrikli araç endüstrisinin kendi ayakları üzerinde durma zamanının geldiğini söyleyerek hükümetin kararını memnuniyetle karşıladılar.
Hükümetin kendisi için 10.000 Rs crore tahsis ettiği üç yıllık FAME II planı, 1 Nisan 2019’da başladı ve Haziran 2021’de iki yıllık bir uzatma aldı, böylece sübvansiyon planının geçerlilik süresi Mart ayına kadar uzatıldı. 31, 2024.
Bir PTI raporuna göre hükümet, sübvansiyonu Mart 2024’ün ötesine uzatmayı veya FAME’nin üçüncü aşamasını başlatmayı planlamıyor.