Etkileyenlere Karşı 2.700’den Fazla Şikayet, Instagram İhlallerin Başında: Reklam Gövdesi

KozmikRüya

New member
İhlallerin yarısından fazlası Meta’nın sahibi olduğu Instagram platformunda bulundu.


Bombay:

Hindistan Reklam Standartları Konseyi (ASCI) Perşembe günü, Mayıs 2021’de influencer yönergeleri hazırladığından bu yana 2.767 şikayeti işleme koyduğunu söyledi.

Reklam endüstrisi için özdenetim kuruluşu, ihlallerin yarısından fazlasının Meta’ya ait Instagram platformunda tespit edildiğini, Alphabet’in Youtube’unun ise bunların üçte birine katkıda bulunduğunu söyledi.

Organ, vakaların yüzde 90’ından fazlasında gerekli modifikasyonların olduğunu söyledi.

Kurumun başkanı ve genel sekreteri Manisha Kapoor, “…Merkezi Tüketiciyi Koruma Yetkilileri artık markalar ve etkileyiciler arasındaki maddi bağlantının ifşa edilmesini şart koşuyor. Bu nedenle, ifşa etmemeler yasanın potansiyel ihlalleridir,” dedi.

MY22’de toplam ihlal sayısı 1.592’ye ulaştı, bitcoin gibi sanal dijital varlıklar yaklaşık yüzde 24 ile zirveye ulaştı ve onu yüzde 23 ile kişisel bakım kategorisi izledi.

MY23’ün (Nisan-Aralık 2022) ilk dokuz ayında, üçte biri katkıda bulunarak kişisel bakım kategorisi ile alınan 1.175 şikayet ve ardından yüzde 16 ile yiyecek ve içecek geldi.

MY23’ün ilk dokuz ayında yüzde 65’e yükselen MY22’deki ihlallerin yüzde 53’ünü Instagram oluştururken, Youtube söz konusu olduğunda aynı oran yüzde 37,8’den yüzde 27’ye düştü.

Kurum ayrıca 820 katılımcıyla bir anket gerçekleştirdi ve bunların yüzde 79’u etkileyicilere güvendiklerini ve yüzde 90’ı da etkileyicilerin onaylarına dayalı olarak satın alma yaptıklarını söyledi.

Anket, marka çağrışımları hakkında şeffaflık ve dürüstlüğün, etkileyici güvenin bir numaralı nedeni olduğunu ve ardından ilişkilendirilebilir yaşam tarzı ve içeriğin olduğunu söyledi.

()


Günün Öne Çıkan Videosu



Bir Hayran Aditya Roy Kapur’u Öpmeye Çalıştığında
 
Üst