Fırsat eşitliği sorunu olarak finansal eğitim

Gençlerin dörtte üçü okulda ekonomiye daha fazla önem verilmesini istiyor. Yetişkinlerin yüzde 88’i finansal bilginin önemli olduğuna inanıyor. Ancak vatandaşların mali becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyan çok az teklif var.

İlkbaharda, Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı Bettina Stark-Watzinger ve Federal Maliye Bakanı Christian Lindner Haberler ve BMF, Almanya’da finansal eğitimi geliştirmek istiyor. Bunlar şunları içerir:

  • ile işbirliği içinde ulusal bir finansal eğitim stratejisinin geliştirilmesi OECD
  • Teklifleri bir araya getirmek ve ağ oluşturmak için merkezi bir finansal eğitim platformunun oluşturulması
  • ve finansal okuryazarlık konusundaki araştırmaların güçlendirilmesi.
Finansal eğitim yoluyla kendi kaderini tayin etme


Stark-Watzinger, “Finansal eğitim genel eğitimin bir parçasıdır” diyor. Ayrıca bunun fırsat eşitliğiyle de alakası var; Finansal eğitim, sosyal katılımı ve kendi kararını veren eylemi garanti eder. Bu bağlamda daha fazla bilgi, daha fazla fırsata sahip olmak anlamına gelir.

Bu nedenle insanların finansal ve ekonomik ilişkiler hakkında bilgi edinmelerini ve bunları günlük yaşamda uygulamalarını sağlayacak öğrenme fırsatlarına ihtiyaç vardır. Çalıştay vesilesiyle, OECD Stark-Watzinger, Ulusal Finansal Eğitim Stratejisinin sonraki planlarını tartıştı Haberler araştırma alanında. Stark-Watzinger, çalıştayın stratejiyi geliştirmedeki ilk kilometre taşı olduğunu söyledi.

Araştırma yoluyla finansal eğitimin güçlendirilmesi


Haberler, finansal eğitime ilişkin genel kavramları araştıran projeleri destekleyecektir. Ayrıca uygulamaya yönelik öğretme ve öğrenme önerilerini geliştiren, test eden ve değerlendiren araştırmalar desteklenmelidir. Tüm hedef gruplar dikkate alınmalıdır.
 
Üst