RuhunDokunuşu
Member
Harekete geçme baskısı çok büyük. Almanya’da öğrencilerin eğitim başarısı hala ebeveynlerinin geliriyle yakından bağlantılıdır. Ulusal ve uluslararası eğitim çalışmaları bunu tekrar tekrar göstermektedir. Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger, bunu artık kabul edemeyiz, “gençlerin becerilerinin geliştirilmesi açısından da bir geri dönüş sağlamalıyız” dedi. Bu merkezi proje üzerinde anlaşmaya vararak federal ve eyalet hükümetleri birlikte somut çözümler bulabileceklerini gösterdiler.
Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı’nın ortak müzakere grubu (Haberler) ve ülkeler, Başlangıç Fırsatları Programına ilişkin yoğun müzakerelerin ardından önemli kilit noktalar üzerinde anlaşmaya vardı. Bu temelde, nihai ayrıntılar önümüzdeki birkaç hafta içinde belirlenecek.
Federal hükümetten yılda milyarlarca başlangıç şansı
StartChances programı, eğitim başarısını sosyal Haberin Detaylarıdan ayırmayı ve okul eğitiminde daha fazla fırsat eşitliği sağlamayı amaçlamaktadır. Bu sadece maddi yardımla ilgili değil, eğitim sisteminin değiştirilmesiyle de ilgili.
Bu amaçla federal ve eyalet hükümetleri on yıl boyunca toplam 20 milyar avro sağlıyor. Haberler Okullara yılda bir milyar destek veriyor. Stark-Watzinger, “Eyaletlerin programın finansmanının yarısına katkıda bulunacağı konusunda anlaşmaya vardığımız için mutluyum” dedi. Kapsam ve süre eğitim sektöründe kesinlikle bir yeniliktir.
Zorlukların en büyük olduğu yerde destek
Başlangıç Fırsatları Programı ile ilk kez federal fonların eyaletlere hedefli ve ihtiyaçları doğrultusunda dağıtılması amaçlanıyor. Söz konusu okullar ilgili ülke tarafından uygun ve şeffaf kriterlere göre seçilmektedir. Bunlar bilim odaklıdır ve Başlangıç Fırsatları Programının hedefleriyle uyumludur. Para dağıtılırken özellikle yoksul ve göçmen kökenli gençlerin oranı dikkate alınmalıdır.
Amaç, zorlukların en büyük olduğu yerde destek sağlamaktır. Stark-Watzinger, “Bu, eğitimin finansmanı mantığında gerçek bir paradigma değişikliğidir” diyor ve sulama kabından uzaklaşmak anlamına geliyor. Bu, finansmanın hedefe yönelik ve amaca yönelik kullanıldığının önemli bir sinyalidir.
Ortak dayanışma şart
Programın başlangıç noktası 2024/25 eğitim-öğretim yılıdır. Programın sonunda yaklaşık 4.000 StartChance okulunda okuma, yazma ve aritmetik alanlarında asgari standartları karşılayamayanların oranının yarıya indirilmesi gerekiyor. Bu nedenle desteklenen 4.000 okulun yüzde 60’ının ilkokul olması gerekiyor. Stark-Watzinger, “Bu iddialı programın başarısı ancak birlikte çalışırsak mümkün olacak” diye vurguluyor. Federal hükümet, eyaletler, belediyeler, sivil toplum ve bilim bu sürece dahil olmalı. Yerel okullar, daha fazla okul özerkliği ve çok profesyonelli ekiplerin desteklenmesi yoluyla daha fazla özgürlüğe sahip olacak.
Programın önemli bir kısmı bilimsel destektir. Stark-Watzinger, “Fırsat eşitliği ve adalet anlamında gerçek sonuçlar elde etmek istiyoruz” diyor. Bu nedenle, başlangıç fırsatları programının sağlam ve dikkatli bir şekilde tasarlanmış olması önemlidir. StartChances okulları örnek bir karakter geliştirmeli ve dönem bitiminden sonra da etki yaratmaya devam etmelidir.
Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı’nın ortak müzakere grubu (Haberler) ve ülkeler, Başlangıç Fırsatları Programına ilişkin yoğun müzakerelerin ardından önemli kilit noktalar üzerinde anlaşmaya vardı. Bu temelde, nihai ayrıntılar önümüzdeki birkaç hafta içinde belirlenecek.
Federal hükümetten yılda milyarlarca başlangıç şansı
StartChances programı, eğitim başarısını sosyal Haberin Detaylarıdan ayırmayı ve okul eğitiminde daha fazla fırsat eşitliği sağlamayı amaçlamaktadır. Bu sadece maddi yardımla ilgili değil, eğitim sisteminin değiştirilmesiyle de ilgili.
Bu amaçla federal ve eyalet hükümetleri on yıl boyunca toplam 20 milyar avro sağlıyor. Haberler Okullara yılda bir milyar destek veriyor. Stark-Watzinger, “Eyaletlerin programın finansmanının yarısına katkıda bulunacağı konusunda anlaşmaya vardığımız için mutluyum” dedi. Kapsam ve süre eğitim sektöründe kesinlikle bir yeniliktir.
Zorlukların en büyük olduğu yerde destek
Başlangıç Fırsatları Programı ile ilk kez federal fonların eyaletlere hedefli ve ihtiyaçları doğrultusunda dağıtılması amaçlanıyor. Söz konusu okullar ilgili ülke tarafından uygun ve şeffaf kriterlere göre seçilmektedir. Bunlar bilim odaklıdır ve Başlangıç Fırsatları Programının hedefleriyle uyumludur. Para dağıtılırken özellikle yoksul ve göçmen kökenli gençlerin oranı dikkate alınmalıdır.
Amaç, zorlukların en büyük olduğu yerde destek sağlamaktır. Stark-Watzinger, “Bu, eğitimin finansmanı mantığında gerçek bir paradigma değişikliğidir” diyor ve sulama kabından uzaklaşmak anlamına geliyor. Bu, finansmanın hedefe yönelik ve amaca yönelik kullanıldığının önemli bir sinyalidir.
Ortak dayanışma şart
Programın başlangıç noktası 2024/25 eğitim-öğretim yılıdır. Programın sonunda yaklaşık 4.000 StartChance okulunda okuma, yazma ve aritmetik alanlarında asgari standartları karşılayamayanların oranının yarıya indirilmesi gerekiyor. Bu nedenle desteklenen 4.000 okulun yüzde 60’ının ilkokul olması gerekiyor. Stark-Watzinger, “Bu iddialı programın başarısı ancak birlikte çalışırsak mümkün olacak” diye vurguluyor. Federal hükümet, eyaletler, belediyeler, sivil toplum ve bilim bu sürece dahil olmalı. Yerel okullar, daha fazla okul özerkliği ve çok profesyonelli ekiplerin desteklenmesi yoluyla daha fazla özgürlüğe sahip olacak.
Programın önemli bir kısmı bilimsel destektir. Stark-Watzinger, “Fırsat eşitliği ve adalet anlamında gerçek sonuçlar elde etmek istiyoruz” diyor. Bu nedenle, başlangıç fırsatları programının sağlam ve dikkatli bir şekilde tasarlanmış olması önemlidir. StartChances okulları örnek bir karakter geliştirmeli ve dönem bitiminden sonra da etki yaratmaya devam etmelidir.