KozmikRüya
New member
“Teknik engelin” ardındaki neden bilinmiyor.
Polis, Hindistan Hava Kuvvetleri'ne ait bir Chinook helikopterinin Pazar günü Pencap'taki Barnala yakınlarına “teknik bir engel” sonrasında ihtiyati iniş yaptığını söyledi.
Hava kuvvetleri yetkilileri, rutin uçuş sortisinde bulunan helikopterin açık alana indiğini, mürettebat ve helikopterin güvende olduğunu ve bir kurtarma ekibinin bölgeye ulaştığını söyledi. “Teknik engelin” ardındaki neden bilinmiyor ve Hindistan Hava Kuvvetleri tarafından yapılacak bir soruşturmayla belirlenecek.
Hindistan Hava Kuvvetleri, Chinook üreticisi Boeing'den, ABD Ordusu'nun tüm Chinook helikopter filosunun karaya oturmasının ardındaki nedenler hakkında ayrıntılı bilgi istemişti.
Chinooks, Vietnam'daki operasyonlarda, birinci ve ikinci Körfez Savaşlarında ve Orta Doğu'daki operasyonlarında ABD Ordusuna hizmet etti.
Chinook'un operasyonel kapasitesi
Hindistan'ın Chinook helikopter filosu kuzeydeki operasyonlar için Chandigarh'ta yerleşikken, başka bir birim ise kuzeydoğu bölgeleriyle ilgilenmek için Assam'da bulunuyor.
Ch47 Chinook Helikopterleri, Hindistan Hava Kuvvetlerinin stratejik hava ikmal ve insani yardım çabaları için kullandığı ağır yük helikopterleridir. Helikopterler resmi olarak 2019 yılında Chandigarh'daki Hindistan Hava Kuvvetleri istasyonunda göreve alındı ve geri kalan 11 tanesi gelecek yıl teslim edildi.
Chinook'un tandem rotor tasarımı, birliklerin ve ağır yüklerin yüksek irtifalarda taşınmasında onu tercih edilen bir seçenek haline getiriyor. Asılmış operasyonlarda tankları, yardım malzemelerini ve hatta topçuları taşıyabilir.
Chinook'un tandem rotor tasarımı, artırılmış stabilite ve kontrol, maksimum çeviklik, yükleme ve boşaltma kolaylığı ve rüzgarda üstün performans sağlar. Kanatlar, bir kanat tarafından üretilen torku iptal etmek ve helikopterin yalpalamasını nötralize etmek için zıt yönlerde döner. Tek rotorlu helikopterlerde torka karşı koymak için kuyruk rotoru kullanılır.
Tork nötralize edilmezse helikopter dikey ekseni üzerinde dönecek ve bu da bir çarpışmaya neden olacaktır.
Helikopterin 20.000 feet'lik bir servis tavanı (uçabileceği yükseklik) var ve Boeing, bunun bu sınıfta bunu yapabilen tek helikopter olduğunu söylüyor.
Polis, Hindistan Hava Kuvvetleri'ne ait bir Chinook helikopterinin Pazar günü Pencap'taki Barnala yakınlarına “teknik bir engel” sonrasında ihtiyati iniş yaptığını söyledi.
Hava kuvvetleri yetkilileri, rutin uçuş sortisinde bulunan helikopterin açık alana indiğini, mürettebat ve helikopterin güvende olduğunu ve bir kurtarma ekibinin bölgeye ulaştığını söyledi. “Teknik engelin” ardındaki neden bilinmiyor ve Hindistan Hava Kuvvetleri tarafından yapılacak bir soruşturmayla belirlenecek.
2022'de ABD Ordusu, Chinook filosunu motor yangınları nedeniyle yere indirdi. Boeing'in Hindistan şefi Salil Hupte, Hindistan Hava Kuvvetleri tarafından işletilen Chinooks'larda herhangi bir sorun bulunmadığını belirterek, “Hindistan kuvvetleri tarafından işletilen helikopterde herhangi bir darbenin olmadığını” söyledi.Rutin bir uçuş sortisi sırasında, bir IAF Chinook helikopteri, Pencap'taki Barnala yakınlarına güvenli bir ihtiyati iniş gerçekleştirdi.
Kurtarma ekibi olay yerine ulaştı.
— Hindistan Hava Kuvvetleri (@IAF_MCC) 18 Şubat 2024
Hindistan Hava Kuvvetleri, Chinook üreticisi Boeing'den, ABD Ordusu'nun tüm Chinook helikopter filosunun karaya oturmasının ardındaki nedenler hakkında ayrıntılı bilgi istemişti.
Chinooks, Vietnam'daki operasyonlarda, birinci ve ikinci Körfez Savaşlarında ve Orta Doğu'daki operasyonlarında ABD Ordusuna hizmet etti.
Chinook'un operasyonel kapasitesi
Hindistan'ın Chinook helikopter filosu kuzeydeki operasyonlar için Chandigarh'ta yerleşikken, başka bir birim ise kuzeydoğu bölgeleriyle ilgilenmek için Assam'da bulunuyor.
Ch47 Chinook Helikopterleri, Hindistan Hava Kuvvetlerinin stratejik hava ikmal ve insani yardım çabaları için kullandığı ağır yük helikopterleridir. Helikopterler resmi olarak 2019 yılında Chandigarh'daki Hindistan Hava Kuvvetleri istasyonunda göreve alındı ve geri kalan 11 tanesi gelecek yıl teslim edildi.
Chinook'un tandem rotor tasarımı, birliklerin ve ağır yüklerin yüksek irtifalarda taşınmasında onu tercih edilen bir seçenek haline getiriyor. Asılmış operasyonlarda tankları, yardım malzemelerini ve hatta topçuları taşıyabilir.
Chinook'un tandem rotor tasarımı, artırılmış stabilite ve kontrol, maksimum çeviklik, yükleme ve boşaltma kolaylığı ve rüzgarda üstün performans sağlar. Kanatlar, bir kanat tarafından üretilen torku iptal etmek ve helikopterin yalpalamasını nötralize etmek için zıt yönlerde döner. Tek rotorlu helikopterlerde torka karşı koymak için kuyruk rotoru kullanılır.
Tork nötralize edilmezse helikopter dikey ekseni üzerinde dönecek ve bu da bir çarpışmaya neden olacaktır.
Helikopterin 20.000 feet'lik bir servis tavanı (uçabileceği yükseklik) var ve Boeing, bunun bu sınıfta bunu yapabilen tek helikopter olduğunu söylüyor.