KozmikRüya
New member
Yeni Delhi:
Hindistan ve Avrupa Birliği, birkaç yıldır çalışmalarda olan tarihi bir serbest ticaret anlaşması için bir yıl sonu belirledi. Duyuru, iki lider Hindistan-AB bağlarını daha da güçlendirmek için Yeni Delhi'de bir araya geldikten sonra Başbakan Narendra Modi ve AB Şef Ursula tarafından Leyen'den ortak bir açıklamada yapıldı.
AB'nin yanı sıra, Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen büyük ekonomisi ticaret bağlarına bir destek vermeyi amaçladığı için serbest ticaret anlaşmaları kurmak için İngiltere de dahil olmak üzere bağımsız olarak diğer bazı ülkelerle görüşüyor. AB ve çoğu ulus küresel olarak hareketler, Donald Trump'ın etkilenen Taliff'lerin etkisini yumuşatmaya çalışıyor.
Hindistan ve AB'nin ilk kez bir serbest ticaret anlaşması hedeflemesi değil. On yıl önce bir girişimde bulunuldu, ancak 2013'te görüşmeler durdu. 2021'de başka bir girişimde bulunuldu ve o zamandan beri sente üzerine arılar var – her iki taraf da bu eller için en iyi sonuç için sert bir şekilde baskı yapıyor.
Ancak Hindistan-Eu bağlar, sadece ticaretin çok ötesine uzanıyor. Ortak basın toplantısında medyaya hitap eden PM Modi, “Ticaret, teknoloji, yatırım, yenilik, yeşil büyüme, güvenlik, beceri ve hareketlilik alanında işbirliği için bir plan hazırladık.” Dedi.
Başbakan Modi ayrıca, Hindistan-Eu tiies'in şartlarını müzakere eden yetkililerden, yıl sonuna kadar anlaşmayı finali yapmaları istendiğini belirtti. So, “Bugün, 2025'in üzerindeki dönem için Hindistan-AB ortaklığı için cesur ve ambitios yol haritası yaratmaya karar verdik. Bir sonraki Hindistan-AB zirvesi başlatılacak.”
PM Modi, “Hint-Pasifik Bölgesi ve Afrika'da sürdürülebilir ve kapsayıcı kalkınma için üçgen kalkınma projeleri üzerinde birlikte çalışacağız.” Dedi.
Kapsamlı Hindistan-AB anlaşmasını çok çok daha fazla “hırslı” olarak adlandıran Leyn'den AB Şef Ursula, müzakerelerin “yeşil teknoloji, farmasötiklere, yarı iletkenlere, yeşil hidrojen ve savunmaya kadar her şeyi içerdiğini söyledi.
Hint Okyanusu olarak adlandırılan “küresel ticaret için yaşam çizgisi” ve güvenliğinin “sadece Hindistan için değil, tüm dünya için de hayati önem taşımasını” sağladı. Küresel bir güvenlik yapısını vurgulayan Avrupa Komisyonu şefi, “Gine Körfezi ve Kızıldeniz'deki çok başarılı operasyonlarımızı geliştirerek ortak deniz tatbikatlarımızı genişletmeyi keşfetmeliyiz” dedi.
Zorluk
Avrupa Birliği, 2023-24 yıllarında 137 milyar dolardan fazla iki yönlü ticaret ile Hindistan'ın en büyük ticaret ortağıdır. Sadece son on yılda – 2014'ten bu yana – Hindistan -Eu ticareti yüzde 90 büyük ölçüde arttı.
Ancak Hindistan-AB kapsamlı bir anlaşma yapmak için her girişimde bulunulduğunda, engelleri karşıladı. Hindistan'dan Yeni Delhi, bazı endüstrilerdeki tatff'leri azaltmayı lehine, AB için, şu anda Hintli profesyonellerin Avrupa'da çalışmasını engellemek için mevcut vize kısıtlamalarını hafifletmeye istekli değildi.
Avrupa, Tatiff'lerin otomobil ve bisikletlerin yanı sıra viski ve şarapların ithalatında kesilmesini isterken, Hindistan Avrupa'nın maliyetli ilaç ve kimyasallar tedarik etmek için Hint ilaç firmalarına daha fazla erişmesini istiyor.
Hindistan, Avrupa'nın tekstil, giysiler, deri ürünler üzerindeki ithalat tarifelerini azaltmasını istiyor. Yeni Delhi, çimento, çelik ve alüminyum olarak endüstriyel mal aramalarından etkilenen Cent Karbon Vergisi aracılığıyla 20-35'i reddediyor.
Hindistan-Europe Koridoru
Bir başka önemli güncellemede, PM Modi, sık sık çağrıldığı gibi stratejik önemli Hindistan-midde Doğu-Europe koridoru veya IMEEC'de Avrupa lideri ile ayrıntılı tartışmaların yapıldığını doğruladı.
Adından da anlaşılacağı gibi, zaten inşa edilen proje, Hindistan'ı deniz, demiryolu ve yol yoluyla Orta Doğu (Batı Asya) üzerinden tüm Avrupa'ya bağlayacak. Ortak basın toplantısında PM Modi, “IMEEC koridorunun küresel ticaret, sürdürülebilir büyüme ve refahı yönlendirmek için motor olacağından eminim.” Dedi.
Her iki taraf da projeye bağlantıyı artırmak ve maliyet tasarrufu için bir öncelik haline getirerek bir destek vermeyi kabul etti.
(Reuters ve PTI'dan girdi)
Hindistan ve Avrupa Birliği, birkaç yıldır çalışmalarda olan tarihi bir serbest ticaret anlaşması için bir yıl sonu belirledi. Duyuru, iki lider Hindistan-AB bağlarını daha da güçlendirmek için Yeni Delhi'de bir araya geldikten sonra Başbakan Narendra Modi ve AB Şef Ursula tarafından Leyen'den ortak bir açıklamada yapıldı.
AB'nin yanı sıra, Hindistan, dünyanın en hızlı büyüyen büyük ekonomisi ticaret bağlarına bir destek vermeyi amaçladığı için serbest ticaret anlaşmaları kurmak için İngiltere de dahil olmak üzere bağımsız olarak diğer bazı ülkelerle görüşüyor. AB ve çoğu ulus küresel olarak hareketler, Donald Trump'ın etkilenen Taliff'lerin etkisini yumuşatmaya çalışıyor.
Hindistan ve AB'nin ilk kez bir serbest ticaret anlaşması hedeflemesi değil. On yıl önce bir girişimde bulunuldu, ancak 2013'te görüşmeler durdu. 2021'de başka bir girişimde bulunuldu ve o zamandan beri sente üzerine arılar var – her iki taraf da bu eller için en iyi sonuç için sert bir şekilde baskı yapıyor.
Ancak Hindistan-Eu bağlar, sadece ticaretin çok ötesine uzanıyor. Ortak basın toplantısında medyaya hitap eden PM Modi, “Ticaret, teknoloji, yatırım, yenilik, yeşil büyüme, güvenlik, beceri ve hareketlilik alanında işbirliği için bir plan hazırladık.” Dedi.
Başbakan Modi ayrıca, Hindistan-Eu tiies'in şartlarını müzakere eden yetkililerden, yıl sonuna kadar anlaşmayı finali yapmaları istendiğini belirtti. So, “Bugün, 2025'in üzerindeki dönem için Hindistan-AB ortaklığı için cesur ve ambitios yol haritası yaratmaya karar verdik. Bir sonraki Hindistan-AB zirvesi başlatılacak.”
PM Modi, “Hint-Pasifik Bölgesi ve Afrika'da sürdürülebilir ve kapsayıcı kalkınma için üçgen kalkınma projeleri üzerinde birlikte çalışacağız.” Dedi.
Kapsamlı Hindistan-AB anlaşmasını çok çok daha fazla “hırslı” olarak adlandıran Leyn'den AB Şef Ursula, müzakerelerin “yeşil teknoloji, farmasötiklere, yarı iletkenlere, yeşil hidrojen ve savunmaya kadar her şeyi içerdiğini söyledi.
Hint Okyanusu olarak adlandırılan “küresel ticaret için yaşam çizgisi” ve güvenliğinin “sadece Hindistan için değil, tüm dünya için de hayati önem taşımasını” sağladı. Küresel bir güvenlik yapısını vurgulayan Avrupa Komisyonu şefi, “Gine Körfezi ve Kızıldeniz'deki çok başarılı operasyonlarımızı geliştirerek ortak deniz tatbikatlarımızı genişletmeyi keşfetmeliyiz” dedi.
Zorluk
Avrupa Birliği, 2023-24 yıllarında 137 milyar dolardan fazla iki yönlü ticaret ile Hindistan'ın en büyük ticaret ortağıdır. Sadece son on yılda – 2014'ten bu yana – Hindistan -Eu ticareti yüzde 90 büyük ölçüde arttı.
Ancak Hindistan-AB kapsamlı bir anlaşma yapmak için her girişimde bulunulduğunda, engelleri karşıladı. Hindistan'dan Yeni Delhi, bazı endüstrilerdeki tatff'leri azaltmayı lehine, AB için, şu anda Hintli profesyonellerin Avrupa'da çalışmasını engellemek için mevcut vize kısıtlamalarını hafifletmeye istekli değildi.
Avrupa, Tatiff'lerin otomobil ve bisikletlerin yanı sıra viski ve şarapların ithalatında kesilmesini isterken, Hindistan Avrupa'nın maliyetli ilaç ve kimyasallar tedarik etmek için Hint ilaç firmalarına daha fazla erişmesini istiyor.
Hindistan, Avrupa'nın tekstil, giysiler, deri ürünler üzerindeki ithalat tarifelerini azaltmasını istiyor. Yeni Delhi, çimento, çelik ve alüminyum olarak endüstriyel mal aramalarından etkilenen Cent Karbon Vergisi aracılığıyla 20-35'i reddediyor.
Hindistan-Europe Koridoru
Bir başka önemli güncellemede, PM Modi, sık sık çağrıldığı gibi stratejik önemli Hindistan-midde Doğu-Europe koridoru veya IMEEC'de Avrupa lideri ile ayrıntılı tartışmaların yapıldığını doğruladı.
Adından da anlaşılacağı gibi, zaten inşa edilen proje, Hindistan'ı deniz, demiryolu ve yol yoluyla Orta Doğu (Batı Asya) üzerinden tüm Avrupa'ya bağlayacak. Ortak basın toplantısında PM Modi, “IMEEC koridorunun küresel ticaret, sürdürülebilir büyüme ve refahı yönlendirmek için motor olacağından eminim.” Dedi.
Her iki taraf da projeye bağlantıyı artırmak ve maliyet tasarrufu için bir öncelik haline getirerek bir destek vermeyi kabul etti.
(Reuters ve PTI'dan girdi)