KozmikRüya
New member
Son ret, BYD’nin Hindistan’a yönelik iddialı planlarına bir darbe indiriyor.
Konu hakkında bilgisi olan kaynaklara göre Hindistan, Çinli otomobil üreticisi BYD Co.’nun yerel bir şirketle ortaklaşa 1 milyar dolarlık bir elektrikli araç planı oluşturma teklifini reddetti.
Hükümet, BYD ve Haydarabad merkezli Megha Engineering and Infrastructures Ltd.’nin planını ulusal güvenlik endişeleri nedeniyle reddetti, insanlar kararın henüz kamuya açıklanmaması nedeniyle kimliğinin açıklanmamasını istedi. İnsanlardan biri, Çin yerli teknolojisinin kullanılmasının bir endişe kaynağı olduğunu söyledi.
Hindistan’ın otomobil sektöründeki doğrudan yabancı yatırım genellikle onay gerektirmez. Bununla birlikte, Hindistan ile sınırı olan ülkelerden gelen yatırım teklifleri için dışişleri ve içişleri bakanlıklarından siyasi ve güvenlik izni alınması gerekiyor.
BYD yorum yapmaktan kaçındı. 1989 yılında kurulan ve enerjiden ulaşıma kadar birçok sektörde altyapı projeleri bulunan Megha’nın temsilcileri ne telefonlara ne de yorum isteyen e-postalara cevap vermedi.
BYD’nin teklifini ve ülkeye gelen veteriner yatırımını değerlendiren Maliye Bakanlığı, Ağır Sanayi Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı sözcüleri yorum taleplerine yanıt vermedi.
Yeni Kısıtlamalar
Hindistan, iki ülke arasındaki ilişkileri gerginleştiren tartışmalı sınır boyunca bir dizi ölümcül çatışmanın ardından Çin yatırımını kısıtlıyor. Great Wall Motor Co., anlaşmayı kapatmak için onay alamayınca naftalin General Motors Co. fabrikasını satın alma girişiminde başarısız oldu.
Economic Times Cumartesi günü hükümetin BYD’nin yatırım planını reddettiğini bildirdi.
Bloomberg News’in geçen yıl bildirdiğine göre, hükümet SAIC Motor Corp.’un yerel birimi MG Motor India Pvt’yi mali düzensizlikler iddiasıyla soruşturuyordu. MG Motor, o zamandan beri işletmedeki %100 payını sulandırmayı planladığını duyurdu ve iki ila dört yıl içinde çoğunluk hissesinin bir Hintli firmaya ait olmasını hedefliyor.
Son ret, BYD’nin Hindistan’a yönelik iddialı planlarına bir darbe indiriyor. Yerel operasyonlardan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Sanjay Gopalakrishnan, Ocak ayında Bloomberg’e verdiği demeçte, ülkeye 2007 yılında giren şirketin 2030 yılına kadar yerel EV pazarının %40’ını ele geçirmeye çalıştığını söyledi. Bu yıl Hindistan’da 15.000 elektrikli araç satmayı hedefliyor.
Başka bir yerden yatırım risk altında görünmüyor. Elon Musk, geçtiğimiz ay ABD’de Hindistan Başbakanı Narendra Modi ile görüşmesinin ardından Tesla Inc.’in ülkede önemli bir yatırım yapmasının muhtemel olduğunu söyledi.
()
Günün Öne Çıkan Videosu
“Harmanpreet Kaur Davranışlarından Dolayı Yasaklanmalı”: Anish Sajan
Konu hakkında bilgisi olan kaynaklara göre Hindistan, Çinli otomobil üreticisi BYD Co.’nun yerel bir şirketle ortaklaşa 1 milyar dolarlık bir elektrikli araç planı oluşturma teklifini reddetti.
Hükümet, BYD ve Haydarabad merkezli Megha Engineering and Infrastructures Ltd.’nin planını ulusal güvenlik endişeleri nedeniyle reddetti, insanlar kararın henüz kamuya açıklanmaması nedeniyle kimliğinin açıklanmamasını istedi. İnsanlardan biri, Çin yerli teknolojisinin kullanılmasının bir endişe kaynağı olduğunu söyledi.
Hindistan’ın otomobil sektöründeki doğrudan yabancı yatırım genellikle onay gerektirmez. Bununla birlikte, Hindistan ile sınırı olan ülkelerden gelen yatırım teklifleri için dışişleri ve içişleri bakanlıklarından siyasi ve güvenlik izni alınması gerekiyor.
BYD yorum yapmaktan kaçındı. 1989 yılında kurulan ve enerjiden ulaşıma kadar birçok sektörde altyapı projeleri bulunan Megha’nın temsilcileri ne telefonlara ne de yorum isteyen e-postalara cevap vermedi.
BYD’nin teklifini ve ülkeye gelen veteriner yatırımını değerlendiren Maliye Bakanlığı, Ağır Sanayi Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı sözcüleri yorum taleplerine yanıt vermedi.
Yeni Kısıtlamalar
Hindistan, iki ülke arasındaki ilişkileri gerginleştiren tartışmalı sınır boyunca bir dizi ölümcül çatışmanın ardından Çin yatırımını kısıtlıyor. Great Wall Motor Co., anlaşmayı kapatmak için onay alamayınca naftalin General Motors Co. fabrikasını satın alma girişiminde başarısız oldu.
Economic Times Cumartesi günü hükümetin BYD’nin yatırım planını reddettiğini bildirdi.
Bloomberg News’in geçen yıl bildirdiğine göre, hükümet SAIC Motor Corp.’un yerel birimi MG Motor India Pvt’yi mali düzensizlikler iddiasıyla soruşturuyordu. MG Motor, o zamandan beri işletmedeki %100 payını sulandırmayı planladığını duyurdu ve iki ila dört yıl içinde çoğunluk hissesinin bir Hintli firmaya ait olmasını hedefliyor.
Son ret, BYD’nin Hindistan’a yönelik iddialı planlarına bir darbe indiriyor. Yerel operasyonlardan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Sanjay Gopalakrishnan, Ocak ayında Bloomberg’e verdiği demeçte, ülkeye 2007 yılında giren şirketin 2030 yılına kadar yerel EV pazarının %40’ını ele geçirmeye çalıştığını söyledi. Bu yıl Hindistan’da 15.000 elektrikli araç satmayı hedefliyor.
Başka bir yerden yatırım risk altında görünmüyor. Elon Musk, geçtiğimiz ay ABD’de Hindistan Başbakanı Narendra Modi ile görüşmesinin ardından Tesla Inc.’in ülkede önemli bir yatırım yapmasının muhtemel olduğunu söyledi.
()
Günün Öne Çıkan Videosu
“Harmanpreet Kaur Davranışlarından Dolayı Yasaklanmalı”: Anish Sajan