KozmikRüya
New member
Yeni Delhi:
Kaynaklar, Hindistan’ın Ukrayna savaşından bu yana tok tuttuğu Rusya ham petrolündeki yüksek indirimlerin düşmesine karşın, Rusya tarafından düzenlenen kuruluşlar tarafından uygulanan nakliye ücretlerinin ‘opak’ ve normalden yüksek kalmaya devam ettiğini söyledi.
Rusya, Hintli rafinerilere Batı tarafından dayatılan varil başına 60 ABD Doları üst sınırının biraz altında bir fiyatla fatura kesiyor, ancak Baltık ve Karadeniz’den batı kıyısına yapılan teslimatlar için normal oranın iki katı olan varil başına 11 ABD Doları ile 19 ABD Doları arasında bir fiyat talep ediyor. , konuyla ilgili bilgi sahibi üç kaynak söyledi.
Rus limanlarından Hindistan’a varil başına 11-19 ABD doları olan nakliye maliyeti – bazılarının Rus aktörler tarafından bir gölge filosu için satın alındığı bildirilen 100’den fazla tankerde – Basra Körfezi’nden yapılan bir yolculuk gibi karşılaştırılabilir mesafelerdeki oranlardan daha yüksek Rotterdam’a.
Moskova’nın geçen yıl Şubat ayında Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından, Rus petrolü Avrupalı alıcılar ve Japonya gibi Asya’daki bazı alıcılar tarafından onaylandı ve dışlandı.
Bu, Rus Uralları ham petrolünün Brent ham petrolüne (küresel ölçüt) indirimli olarak işlem görmesine yol açtı. Kaynaklar, Rusya’nın Urals notu üzerindeki indirimin geçen yılın ortasında varil başına yaklaşık 30 ABD dolarından 4 ABD dolarına yaklaştığını söyledi.
Yerin altından çıkarılan ham petrolü petrol ve mazot gibi nihai ürünlere dönüştüren Hintli rafineriler, araçların büyük ölçüde elektrifikasyonu ve sallantılı bir ekonomideki talep sorunları nedeniyle Çin ithalatının maksimuma çıkmasıyla birlikte şu anda Rus petrolünün en büyük alıcıları.
Hintli rafineriler, indirimli petrolü ele geçirmek için Ukrayna savaşı öncesi dönemde tüm alımlarının yüzde 2’sinden daha az olan alımlarını yüzde 44’e çıkardı.
Ancak bu indirimler, Indian Oil Corporation (IOC), Hindustan Petroleum Corporation Ltd, Bharat Petroleum Corporation Ltd (BPCL), Mangalore Refinery and Petrochemicals Ltd ve HPCL-Mittal Energy Ltd gibi devlet kontrolündeki kuruluşlar ve özel şirketler nedeniyle küçülüyor. rafineriler Reliance Industries Ltd ve Nayara Energy Ltd, Rusya ile ayrı ayrı anlaşma görüşmelerine devam ediyor.
Kaynaklar, Hindistan’a akan günlük 2 milyon varil Rus petrolünün kabaca yüzde 60’ını oluşturan devlet kontrolündeki birimlerin birlikte müzakere etmesi durumunda indirimlerin daha yüksek olabileceğini söyledi.
Bir kaynak, “Çin’in talebi maksimuma ulaştı ve Avrupa, Rusya’dan deniz kaynaklı ham petrol almıyor. Bu nedenle, iştahı artan tek hedef Hindistan olmaya devam ediyor. Ve (rafinericiler) birlikte pazarlık yapsalardı, daha büyük indirimler elde edilebilirdi” dedi.
Bunu göz önünde bulundurun, IOC vadeli veya sabit hacimli bir anlaşmaya giren tek şirkettir. Diğer rafineriler ihale bazında alımlarına devam etmektedir.
Rusya’nın geçen yıl Şubat ayında Ukrayna’yı işgalinden önce, Hindistan, Şubat 2022’ye kadar olan 12 ayda günlük yaklaşık 44.500 varil (bpd) alımla, Rus ham petrolünün küçük bir ithalatçısıydı.
Hindistan’ın Rusya’dan deniz yoluyla alınan ham petrol alımları birkaç ay önce Çin’in alımlarını geçti. Kaynaklar, Hintli rafinerilerin Rusya’dan teslim bazında ham petrol satın aldıklarını ve nakliye ve sigorta düzenleme sorumluluğunu Moskova’ya yüklediklerini söyledi.
Petrol için faturalama varil başına 60 ABD Doları veya biraz altında olsa da, faturalanan nakliye ve sigorta ücretinin, Rusya’nın bağımsız olarak değerlendirilemeyen ve o kadar iyi tanınmayan üç ajanstan aldığı kotalara göre olduğunu ve opak kaldığını söylediler. .
Ural ham petrolünün fiili satış fiyatının varil başına yaklaşık 70-75 ABD doları olduğunu ve Rus petrol gelirlerinin büyük bir kısmının üç gölge kuruluşa yönlendirildiğini söylediler.
G7, Moskova’nın Ukrayna’daki savaşını finanse etme kabiliyetini sınırlamak için Aralık 2022’den itibaren Rus petrolüne varil başına 60 ABD doları tavan fiyat koydu.
Tavan fiyat, koalisyon ülkelerinde bulunan şirketlerin, yalnızca petrolün tavan fiyat seviyesinde veya altında satılması durumunda petrol taşımacılığı için deniz hizmetleri sunmaya devam etmesi anlamına geliyordu. Koalisyon ülkelerinde bulunan şirketler, tarihsel olarak, ilgili denizcilik sigortası ürünleri ve reasürans pazarının yaklaşık yüzde 90’ını oluşturmuştur.
Kaynaklar, gemi ve sigorta almak için Rusya’nın faturadaki petrolü 60 ABD Doları veya daha düşük bir fiyatla fiyatlandırdığını ve alıcılara nakliye ve sigorta için üç acenteden aldığı tekliflere göre fatura verdiğini söyledi.
2022 yılına kadar, bir Londra denizcilik sektörü takas odası olan Baltic Exchange, nakliye maliyetleri için ölçüt olarak hizmet eden iki standartlaştırılmış gösterge olan TD6 ve TD17’den alıntı yapıyordu.
Ancak 2022’nin sonlarından bu yana Rus ham petrolü artık Rotterdam’da satılmıyor ve Augusta ve Baltic Exchange TD17’yi listelemeyi bıraktı ve TD6 göstergesini değiştirdi, bu nedenle Rus kargoları için geçerli olması gerekmez.
Ayrıca, ek tankerler zamanlı kiralama esasına göre rezerve edilir, bu da tek seferlik maliyetin şeffaf olmamasını sağlar. Bu tankerler, Baltık Borsası nakliye komisyoncuları aracılığıyla rezerve edilmediğinden, gerçek maliyetler hakkında bilgi eksikliği olduğunu eklediler.
AB, G7 veya Norveç’te sigortalı petrol yüklü Rus gemilerinin oranı, geçen yıl Şubat ayındaki yüzde 78’e kıyasla Mayıs ayında yüzde 46,3 oldu. Bu ülkeler ayrıca Rus petrolünü taşımak için tanker sağlamaya devam ediyor.
Mayıs 2023’te Rus petrolünü taşıyan petrol tankerlerinin yüzde 28’inden fazlası AB, G7 veya Norveç’ten geldi ve bu oran savaş öncesi dönemdeki yüzde 58’den düştü. BAE’ye kayıtlı tankerler yüzde 37’yi oluşturuyor (savaş öncesi dönemde yüzde 13,4) ve yüzde 12,3’ü Hong Kong dahil Çin’den geliyor. Kalan yüzde 22’nin kaynağı ise bilinmiyor.
(Bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak yayından otomatik olarak oluşturulmuştur.)
Kaynaklar, Hindistan’ın Ukrayna savaşından bu yana tok tuttuğu Rusya ham petrolündeki yüksek indirimlerin düşmesine karşın, Rusya tarafından düzenlenen kuruluşlar tarafından uygulanan nakliye ücretlerinin ‘opak’ ve normalden yüksek kalmaya devam ettiğini söyledi.
Rusya, Hintli rafinerilere Batı tarafından dayatılan varil başına 60 ABD Doları üst sınırının biraz altında bir fiyatla fatura kesiyor, ancak Baltık ve Karadeniz’den batı kıyısına yapılan teslimatlar için normal oranın iki katı olan varil başına 11 ABD Doları ile 19 ABD Doları arasında bir fiyat talep ediyor. , konuyla ilgili bilgi sahibi üç kaynak söyledi.
Rus limanlarından Hindistan’a varil başına 11-19 ABD doları olan nakliye maliyeti – bazılarının Rus aktörler tarafından bir gölge filosu için satın alındığı bildirilen 100’den fazla tankerde – Basra Körfezi’nden yapılan bir yolculuk gibi karşılaştırılabilir mesafelerdeki oranlardan daha yüksek Rotterdam’a.
Moskova’nın geçen yıl Şubat ayında Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından, Rus petrolü Avrupalı alıcılar ve Japonya gibi Asya’daki bazı alıcılar tarafından onaylandı ve dışlandı.
Bu, Rus Uralları ham petrolünün Brent ham petrolüne (küresel ölçüt) indirimli olarak işlem görmesine yol açtı. Kaynaklar, Rusya’nın Urals notu üzerindeki indirimin geçen yılın ortasında varil başına yaklaşık 30 ABD dolarından 4 ABD dolarına yaklaştığını söyledi.
Yerin altından çıkarılan ham petrolü petrol ve mazot gibi nihai ürünlere dönüştüren Hintli rafineriler, araçların büyük ölçüde elektrifikasyonu ve sallantılı bir ekonomideki talep sorunları nedeniyle Çin ithalatının maksimuma çıkmasıyla birlikte şu anda Rus petrolünün en büyük alıcıları.
Hintli rafineriler, indirimli petrolü ele geçirmek için Ukrayna savaşı öncesi dönemde tüm alımlarının yüzde 2’sinden daha az olan alımlarını yüzde 44’e çıkardı.
Ancak bu indirimler, Indian Oil Corporation (IOC), Hindustan Petroleum Corporation Ltd, Bharat Petroleum Corporation Ltd (BPCL), Mangalore Refinery and Petrochemicals Ltd ve HPCL-Mittal Energy Ltd gibi devlet kontrolündeki kuruluşlar ve özel şirketler nedeniyle küçülüyor. rafineriler Reliance Industries Ltd ve Nayara Energy Ltd, Rusya ile ayrı ayrı anlaşma görüşmelerine devam ediyor.
Kaynaklar, Hindistan’a akan günlük 2 milyon varil Rus petrolünün kabaca yüzde 60’ını oluşturan devlet kontrolündeki birimlerin birlikte müzakere etmesi durumunda indirimlerin daha yüksek olabileceğini söyledi.
Bir kaynak, “Çin’in talebi maksimuma ulaştı ve Avrupa, Rusya’dan deniz kaynaklı ham petrol almıyor. Bu nedenle, iştahı artan tek hedef Hindistan olmaya devam ediyor. Ve (rafinericiler) birlikte pazarlık yapsalardı, daha büyük indirimler elde edilebilirdi” dedi.
Bunu göz önünde bulundurun, IOC vadeli veya sabit hacimli bir anlaşmaya giren tek şirkettir. Diğer rafineriler ihale bazında alımlarına devam etmektedir.
Rusya’nın geçen yıl Şubat ayında Ukrayna’yı işgalinden önce, Hindistan, Şubat 2022’ye kadar olan 12 ayda günlük yaklaşık 44.500 varil (bpd) alımla, Rus ham petrolünün küçük bir ithalatçısıydı.
Hindistan’ın Rusya’dan deniz yoluyla alınan ham petrol alımları birkaç ay önce Çin’in alımlarını geçti. Kaynaklar, Hintli rafinerilerin Rusya’dan teslim bazında ham petrol satın aldıklarını ve nakliye ve sigorta düzenleme sorumluluğunu Moskova’ya yüklediklerini söyledi.
Petrol için faturalama varil başına 60 ABD Doları veya biraz altında olsa da, faturalanan nakliye ve sigorta ücretinin, Rusya’nın bağımsız olarak değerlendirilemeyen ve o kadar iyi tanınmayan üç ajanstan aldığı kotalara göre olduğunu ve opak kaldığını söylediler. .
Ural ham petrolünün fiili satış fiyatının varil başına yaklaşık 70-75 ABD doları olduğunu ve Rus petrol gelirlerinin büyük bir kısmının üç gölge kuruluşa yönlendirildiğini söylediler.
G7, Moskova’nın Ukrayna’daki savaşını finanse etme kabiliyetini sınırlamak için Aralık 2022’den itibaren Rus petrolüne varil başına 60 ABD doları tavan fiyat koydu.
Tavan fiyat, koalisyon ülkelerinde bulunan şirketlerin, yalnızca petrolün tavan fiyat seviyesinde veya altında satılması durumunda petrol taşımacılığı için deniz hizmetleri sunmaya devam etmesi anlamına geliyordu. Koalisyon ülkelerinde bulunan şirketler, tarihsel olarak, ilgili denizcilik sigortası ürünleri ve reasürans pazarının yaklaşık yüzde 90’ını oluşturmuştur.
Kaynaklar, gemi ve sigorta almak için Rusya’nın faturadaki petrolü 60 ABD Doları veya daha düşük bir fiyatla fiyatlandırdığını ve alıcılara nakliye ve sigorta için üç acenteden aldığı tekliflere göre fatura verdiğini söyledi.
2022 yılına kadar, bir Londra denizcilik sektörü takas odası olan Baltic Exchange, nakliye maliyetleri için ölçüt olarak hizmet eden iki standartlaştırılmış gösterge olan TD6 ve TD17’den alıntı yapıyordu.
Ancak 2022’nin sonlarından bu yana Rus ham petrolü artık Rotterdam’da satılmıyor ve Augusta ve Baltic Exchange TD17’yi listelemeyi bıraktı ve TD6 göstergesini değiştirdi, bu nedenle Rus kargoları için geçerli olması gerekmez.
Ayrıca, ek tankerler zamanlı kiralama esasına göre rezerve edilir, bu da tek seferlik maliyetin şeffaf olmamasını sağlar. Bu tankerler, Baltık Borsası nakliye komisyoncuları aracılığıyla rezerve edilmediğinden, gerçek maliyetler hakkında bilgi eksikliği olduğunu eklediler.
AB, G7 veya Norveç’te sigortalı petrol yüklü Rus gemilerinin oranı, geçen yıl Şubat ayındaki yüzde 78’e kıyasla Mayıs ayında yüzde 46,3 oldu. Bu ülkeler ayrıca Rus petrolünü taşımak için tanker sağlamaya devam ediyor.
Mayıs 2023’te Rus petrolünü taşıyan petrol tankerlerinin yüzde 28’inden fazlası AB, G7 veya Norveç’ten geldi ve bu oran savaş öncesi dönemdeki yüzde 58’den düştü. BAE’ye kayıtlı tankerler yüzde 37’yi oluşturuyor (savaş öncesi dönemde yüzde 13,4) ve yüzde 12,3’ü Hong Kong dahil Çin’den geliyor. Kalan yüzde 22’nin kaynağı ise bilinmiyor.
(Bu hikaye Haberler personeli tarafından düzenlenmemiştir ve ortak yayından otomatik olarak oluşturulmuştur.)