Hindistan’daki İnternet Kullanıcılarının Çoğunluğu Haberlere Çevrimiçi Olarak Erişiyor: Rapor

KozmikRüya

New member
Rapor, Hindistan’da 729 milyon internet kullanıcısı olduğunu tahmin ediyor.


Yeni Delhi:

Perşembe günü yayınlanan bir Kantar-Google raporuna göre, Hindistan’daki internet kullanıcılarının yarısından fazlası haberleri çevrimiçi olarak tüketiyor ve neredeyse yarısı, haber tüketimini yönlendirmede güvenin ana itici güç olduğunu düşünüyor.

Rapor, Hindistan kırsalında haber tüketimine olan ilginin daha yüksek olduğunu (yüzde 63 veya 238 milyon), şehir merkezlerindeki internet kullanıcılarının yüzde 37’sine kıyasla buldu.

Rapora göre, Hint dillerindeki yüzde 52 veya 379 milyon internet kullanıcısı, çeşitli haber uygulamaları/web siteleri, sosyal medya gönderileri, mesaj yönlendirmeleri, YouTube vb. aracılığıyla haberlere çevrimiçi olarak erişiyor.

Raporda, “Yüzde 48’i, çevrimiçi ortamın akran çevrelerinde geleneksel TV kanallarına göre daha popüler olduğunu söylüyor” dedi.

Rapor, Hindistan’da 729 milyon internet kullanıcısı olduğunu tahmin ediyor.

Kantar, 14 eyalette, 8 dilde, 15 yaş ve üstü Hint dili dijital haber tüketicilerinin haber tüketim alışkanlıklarını anlamak için 16 şehirde 4.600’den fazla yüz yüze görüşme ve 64 nitel görüşme gerçekleştirdiğini söyledi.

Video, çevrimiçi haber tüketicileri için tercih edilen haber tüketim biçimidir, ardından metin ve ses gelir.

Videoya talep en yüksek sırada Bengalce içerik (%81), ardından Tamil (%81), Telugu (%79), Hintçe (%75), Gujarati (%72), Malayalam (%70), Marathi ve Kannada (%66) geliyor. her biri yüzde

Metin tüketimi, Gujarati ve Kannada içeriği için yüzde 20 ve Marathi için yüzde 18 oranında yüksektir. Marathi ve Malayalam’da sesli haber içeriğine yüksek talep var ve çevrimiçi haber okuyucularının yüzde 16’sı bunlara ilgi duyuyor.

YouTube, yüzde 93 ilgi ile çevrimiçi haberlere erişim modu olarak listenin başında yer alırken, bunu yüzde 88 ile sosyal medya, yüzde 82 ile sohbet uygulamaları, yüzde 61 ile arama motorları, yüzde 45 ile yayıncı haber uygulamaları veya web siteleri, yüzde 45 ile sesli haberler izliyor. yüzde, OTT veya bağlı TV yüzde 21 vb.

Rapora göre, çevrimiçi haber tüketicilerinin yüzde 80’i şüpheli görünen ve gerçek ya da yanlış bilgi olarak etiketlenmesi zor olan haberlerle karşılaştı.

İnsanlar yanlış bilgileri tespit etmek için kendi yollarını kullanırlar. Yüzde 43’ü, WhatsApp veya ağızdan ağza haber alıp herhangi bir haber sitesinde bulamayınca, yüzde 40’ı çevreden duyulmayan büyük bir olay haberini yanlış bilgi olarak değerlendiriyor.

Yüzde 38’i için eski haberlerin güncel bir olay olarak tekrarı veya yeniden su yüzüne çıkması yanlış bilgilendirme ve yüzde 37’si için sansasyonel haberler yanlış bilgi.

Ankete katılanların yüzde 70’i 60 kelimeden daha kısa özetleri, yüzde 67’si ana haber başlıklarını ve yüzde 48’i uzun biçimli içeriği okuyor.

Çevrimiçi haber tüketicilerinin yaklaşık yüzde 25’i 60 saniyenin altındaki klipleri ve yüzde 19’u derinlemesine klipleri izlemeyi tercih ediyor.

Çevrimiçi haber okuyucularının yüzde 73’ü hiper yerel içeriği tercih ediyor.

Temel haber segmentinde eğlence, 379 milyon çevrimiçi haber tüketicisinin yüzde 76’sının erişmesiyle listenin başında yer alıyor. Bunu yüzde 72 ilgi ile şehir ve yöreye ait suç ve güvenlik haberleri ve ulusal, eyalet ve şehir manşetlerine ilişkin olayların güncellemelerine yüzde 71 ilgi ile takip ediyor.

Bengalce dilinde haber tüketen insanlar spor haberlerini, ardından hava durumu ve hava kalitesi güncellemelerini ve ulusal, eyalet ve şehir manşetlerini tercih ediyor.

Malayalamca içerik tüketen çevrimiçi haber okuyucuları, yabancı haberleri ve ardından eğitim ve eğlence haberlerini tercih ediyor.

Temel olmayan haber segmentinde yüzde 71 ilgi ile sağlık ve fitness ilk sırada yer alırken, onu yüzde 61 ilgi ile teknoloji ve yüzde 56 ile moda takip ediyor.

Hintçe, Kannadaca ve Tamil dilinde haberler okuyan insanlar, temel olmayan segmentte maneviyat ve astrolojiyi tercih ediyor. Bengalce ve Malayalam söz konusu olduğunda, haber okuyucularının tercihi seyahatle ilgili haberleri, Marathi haber okuyucuları ise sanat ve kültürü tercih ediyor.

Tamil çevrimiçi haber tüketicileri ortalama olarak 6.19 platforma, Gujarati 5.73, Kannada 5.68 ve Hintçe 5.21 platformuna erişiyor.

()
 
Üst