KozmikRüya
New member
Yeni Delhi:
Merkezin Bharatmala Pariyojana faz-1 kapsamında inşa edilen Dwarka otoyolunun maliyeti, hükümetin Baş Denetçisi ve Baş Denetçisi veya CAG’nin bulduğuna göre, 2017’de Kabine Ekonomik İşler Komitesi (CCEA) tarafından onaylanan miktarı 14 kat aştı.
Rapor, Delhi ve Gurugram arasındaki NH-48’i paralel olarak çalışan 14 şeritli bir ulusal otoyol haline getirerek sıkışıklığı gidermeye öncelik verilen Otoyolun, CCEA’nın onayladığına göre km başına 250,77 Rs’lik “çok yüksek” bir maliyetle inşa edildiğini söyledi. km başına maliyet Rs 18.20 crore.
Rapor, Karayolu Taşımacılığı ve Karayolu Bakanlığı’nın Nisan 2022’de buna verdiği yanıttan alıntı yaparak, “Dwarka Otoyolunun, eyaletler arası trafiğin sorunsuz hareketine izin vermek için minimum giriş çıkış düzenlemelerine sahip sekiz şeritli yükseltilmiş bir koridor olarak geliştirilmesine karar verildi” dedi. Yüksek maliyetin nedeni olarak bu gösterildi.
Ancak Hindistan Denetçisi ve Genel Denetçisi, günlük ortalama 55.432 binek araç trafiği için sekiz şeridin (yükseltilmiş şeritler) planlanması/inşası için kayıtlarda herhangi bir gerekçe bulunmadığını söyledi. 2.32.959 binek aracın yıllık ortalama günlük trafiği için yalnızca altı şerit (hemzemin şeritlerde) planlandı/inşa edildi.
Onaylanmış ve gerçek maliyetler arasında uyumsuzluk olan tek otoyol bu değil. Rapor, Hindistan genelinde Bharatmala Pariyojana kapsamında yaptırım uygulanan maliyetin onaylanan maliyetten yüzde 58 daha yüksek olduğunu ortaya koydu.
26.316 km’lik proje uzunluğunun onaylı maliyeti, CCEA onaylı 34.800 km’lik uzunluğa karşılık 5.35.000 Rs (15.37 crore/km) Rs 8.46.588 crore (Rs 32.17 crore/km) idi.
Artan maliyete rağmen, 34.800 km ulusal otoyolun tamamlanması için 2022 son tarihi karşılanmadı. 31 Mart 2023’e kadar yalnızca 13.499 km ulusal otoyol uzunluğu tamamlandı, bu da CCEA onaylı uzunluğun yüzde 38.79’u. Buna COVID salgını sırasında üstlenilen inşaat da dahildir.
Maliyetlerdeki güçlü artışa ilişkin raporda, proje kapsamında ve maliyet tahminlerinde önemli değişiklikler yapıldığı belirtildi. Ayrıca, benimsenen daha zengin proje spesifikasyonları, Bharatmala Pariyojana 1. Aşama kapsamında verilen projelerin onaylanmış maliyetini artırdı. Bu, inşaatın her kilometresi için Rs 10 crore maliyet artışıyla sonuçlandı.
Daha fazla fon ihtiyacı göz önüne alındığında, diğer planlar için onaylanan fonlar (1.57.324 Rs crore) kullanılıyordu. Raporda, şimdiye kadar, diğer planlar kapsamında onaylanan bu tür 78 projenin (birlikte ele alındığında 1.752 km), 31 Mart 2023 itibarıyla Bharatmala Pariyojana Aşama-1’in başarıları olarak rapor edildiği belirtildi.
Tutarsızlıklar sadece fon yönetiminde mevcut değildi. Raporda, CCEA tarafından kararlaştırılan değerlendirme ve onay mekanizmalarının da sıkı bir şekilde takip edilmediği belirtildi.
CAG, burada, ihale koşulunu yerine getirmeyen başarılı teklif sahiplerinin veya sahte belgelere göre teklif verenlerin seçildiği vakaların olduğunu söyledi. Onaylanmış detaylı proje raporları olmadan iş ihale edilmiş veya hatalı detaylı proje raporuna dayandırılmıştır.
Uygulayıcı kuruluşların, gerekli arazinin mevcudiyetini sağlamadan projeleri vermeye devam ettiğini, bunun da projelerin inşaatına başlamasının ve tamamlanmasının gecikmesine neden olduğunu ekledi. Ayrıca, birçok Bharatmala projesi, öngörülen prosedüre aykırı olarak çevre izni olmadan uygulanıyordu.
Güvenlik danışmanlarının da inşaatın her aşamasında sağlanmadığını sözlerine ekledi. Bazı projelerde fiyat ayarlama formülünün yanlış hesaplanması nedeniyle, müteahhitlere/imtiyaz sahiplerine 99,16 Rs tutarında fazla fiyat ayarlaması yapılmıştır. Rapora göre, HAM/YİD projeleri için emanet hesaplarından 3.598,52 Rs tutarında fon yönlendirildi.
Ancak rapor, Bharatmala Pariyojana kapsamında inşa edilen günlük proje uzunluğunun hızının 2018-19’da 1,04 km’den 2022-23’te 12,37 km’ye yükseldiğini ekledi.
Aynı gün yayınlanan bir başka CAG raporu, Güney Hindistan’daki birçok eyalette geçiş ücreti kurallarının ihlal edildiğini ve bunun yol kullanıcıları üzerinde 154 Rs’lik gereksiz bir yüke yol açtığını söyledi.
NH Ücret Değişikliği Kuralları 2013’ün uygulanmaması nedeniyle, NHAI, geciken inşaat süresi boyunca üç gişede (yani Nathavalasa, Chalageri, Hebbalu) kullanıcı ücreti toplamaya devam etti, ancak değiştirilen kural, geciken süre için hiçbir kullanıcı ücreti alınmayacağını söyledi . Yol kullanıcıları, projelerin geciktiği dönemde kullanım bedeli ödemeye devam etti.
Günün Öne Çıkan Videosu
Rajinikanth Hayranları Jailer’ı Seviyor. Bir Gişe Rekortmeni Olacak mı?
Merkezin Bharatmala Pariyojana faz-1 kapsamında inşa edilen Dwarka otoyolunun maliyeti, hükümetin Baş Denetçisi ve Baş Denetçisi veya CAG’nin bulduğuna göre, 2017’de Kabine Ekonomik İşler Komitesi (CCEA) tarafından onaylanan miktarı 14 kat aştı.
Rapor, Delhi ve Gurugram arasındaki NH-48’i paralel olarak çalışan 14 şeritli bir ulusal otoyol haline getirerek sıkışıklığı gidermeye öncelik verilen Otoyolun, CCEA’nın onayladığına göre km başına 250,77 Rs’lik “çok yüksek” bir maliyetle inşa edildiğini söyledi. km başına maliyet Rs 18.20 crore.
Rapor, Karayolu Taşımacılığı ve Karayolu Bakanlığı’nın Nisan 2022’de buna verdiği yanıttan alıntı yaparak, “Dwarka Otoyolunun, eyaletler arası trafiğin sorunsuz hareketine izin vermek için minimum giriş çıkış düzenlemelerine sahip sekiz şeritli yükseltilmiş bir koridor olarak geliştirilmesine karar verildi” dedi. Yüksek maliyetin nedeni olarak bu gösterildi.
Ancak Hindistan Denetçisi ve Genel Denetçisi, günlük ortalama 55.432 binek araç trafiği için sekiz şeridin (yükseltilmiş şeritler) planlanması/inşası için kayıtlarda herhangi bir gerekçe bulunmadığını söyledi. 2.32.959 binek aracın yıllık ortalama günlük trafiği için yalnızca altı şerit (hemzemin şeritlerde) planlandı/inşa edildi.
Onaylanmış ve gerçek maliyetler arasında uyumsuzluk olan tek otoyol bu değil. Rapor, Hindistan genelinde Bharatmala Pariyojana kapsamında yaptırım uygulanan maliyetin onaylanan maliyetten yüzde 58 daha yüksek olduğunu ortaya koydu.
26.316 km’lik proje uzunluğunun onaylı maliyeti, CCEA onaylı 34.800 km’lik uzunluğa karşılık 5.35.000 Rs (15.37 crore/km) Rs 8.46.588 crore (Rs 32.17 crore/km) idi.
Artan maliyete rağmen, 34.800 km ulusal otoyolun tamamlanması için 2022 son tarihi karşılanmadı. 31 Mart 2023’e kadar yalnızca 13.499 km ulusal otoyol uzunluğu tamamlandı, bu da CCEA onaylı uzunluğun yüzde 38.79’u. Buna COVID salgını sırasında üstlenilen inşaat da dahildir.
Maliyetlerdeki güçlü artışa ilişkin raporda, proje kapsamında ve maliyet tahminlerinde önemli değişiklikler yapıldığı belirtildi. Ayrıca, benimsenen daha zengin proje spesifikasyonları, Bharatmala Pariyojana 1. Aşama kapsamında verilen projelerin onaylanmış maliyetini artırdı. Bu, inşaatın her kilometresi için Rs 10 crore maliyet artışıyla sonuçlandı.
Daha fazla fon ihtiyacı göz önüne alındığında, diğer planlar için onaylanan fonlar (1.57.324 Rs crore) kullanılıyordu. Raporda, şimdiye kadar, diğer planlar kapsamında onaylanan bu tür 78 projenin (birlikte ele alındığında 1.752 km), 31 Mart 2023 itibarıyla Bharatmala Pariyojana Aşama-1’in başarıları olarak rapor edildiği belirtildi.
Tutarsızlıklar sadece fon yönetiminde mevcut değildi. Raporda, CCEA tarafından kararlaştırılan değerlendirme ve onay mekanizmalarının da sıkı bir şekilde takip edilmediği belirtildi.
CAG, burada, ihale koşulunu yerine getirmeyen başarılı teklif sahiplerinin veya sahte belgelere göre teklif verenlerin seçildiği vakaların olduğunu söyledi. Onaylanmış detaylı proje raporları olmadan iş ihale edilmiş veya hatalı detaylı proje raporuna dayandırılmıştır.
Uygulayıcı kuruluşların, gerekli arazinin mevcudiyetini sağlamadan projeleri vermeye devam ettiğini, bunun da projelerin inşaatına başlamasının ve tamamlanmasının gecikmesine neden olduğunu ekledi. Ayrıca, birçok Bharatmala projesi, öngörülen prosedüre aykırı olarak çevre izni olmadan uygulanıyordu.
Güvenlik danışmanlarının da inşaatın her aşamasında sağlanmadığını sözlerine ekledi. Bazı projelerde fiyat ayarlama formülünün yanlış hesaplanması nedeniyle, müteahhitlere/imtiyaz sahiplerine 99,16 Rs tutarında fazla fiyat ayarlaması yapılmıştır. Rapora göre, HAM/YİD projeleri için emanet hesaplarından 3.598,52 Rs tutarında fon yönlendirildi.
Ancak rapor, Bharatmala Pariyojana kapsamında inşa edilen günlük proje uzunluğunun hızının 2018-19’da 1,04 km’den 2022-23’te 12,37 km’ye yükseldiğini ekledi.
Aynı gün yayınlanan bir başka CAG raporu, Güney Hindistan’daki birçok eyalette geçiş ücreti kurallarının ihlal edildiğini ve bunun yol kullanıcıları üzerinde 154 Rs’lik gereksiz bir yüke yol açtığını söyledi.
NH Ücret Değişikliği Kuralları 2013’ün uygulanmaması nedeniyle, NHAI, geciken inşaat süresi boyunca üç gişede (yani Nathavalasa, Chalageri, Hebbalu) kullanıcı ücreti toplamaya devam etti, ancak değiştirilen kural, geciken süre için hiçbir kullanıcı ücreti alınmayacağını söyledi . Yol kullanıcıları, projelerin geciktiği dönemde kullanım bedeli ödemeye devam etti.
Günün Öne Çıkan Videosu
Rajinikanth Hayranları Jailer’ı Seviyor. Bir Gişe Rekortmeni Olacak mı?