Moda Devi Zara, MANA Değil: Bu Metaverse Coin’i Seçti!

SessizGozler

New member
Zara, hem gerçek dünyada birebir vakitte sanal dünyada giyilmek üzere tasarlanan Lime Glam isimli orijinal bir koleksiyonun lansmanını yaptı. En büyük giysi markalarından biri olan Zara, bunun için ekseriyetle tercih edilen Decentraland (MANA) üzere projeleri değil, öteki bir metaverse’ü seçti. İşte detaylar…

Zara MANA değil, Gucci’nin bir projesini seçti

Giyilebilir eserler süratle en son moda trendi haline geldiğinden ve moda şuuruna sahip halka nüfuz ederken, Zara üzere ana akım markalar katılmaya istekli. Decentraland, Somnium Space, Zilliqa ve öbürleri üzere süpermarketler artık avatarlara hitap eden markalar için bir yuva sağlarken, biri gerçek hayattaki görünümünüz ve başkası sanal benliğiniz için olmak üzere ikili olarak tasarlanmış daha fazla giyilebilir aygıt var.


Pekala avatarlarımız fizikî kişiliklerimizle nasıl birleşebilir? Metaverse’te kişiliğinizi söz etmenin en kolay yolu, şeklinizi yansıtan giyilebilir eserleri seçmektir. Alıcılar fizikî versiyonu seçerse, satın alma sürecini kolaylaştıran dijital versiyona da erişebilecekler. Zara’nın web sitesinin özel bir kısmı, yeni Lime Glam koleksiyonunu giyen avatarları sergileyerek rastgele bir eseri satın almak isteyenlere ilham veriyor. Zepeto uygulaması ayrıyeten bu özel koleksiyon için bir fotoğraf kabini, dijital duvar ve döşeme sunar. Zepeto Gucci’nin Ağustos 2021’de Gucci Villa’yı başlatmış olduğu sanal web sitesidir.

Dijital moda alanı gitgide genişliyor

üç boyutlu dizaynlar sade bir usule sahiptir ve yeni moda taleplerini yansıtır. Moda ve hoşluk markaları, sanayideki metaverse potansiyelini benimserken, mamüllerinin sanal versiyonlarını denemekle meşgul. Tüketiciler kendilerini dijital dünyaya şuurlu olarak kaptırmak için giderek daha fazla vakit harcadıkça, markalar fizikî mamüllerini tamamlayan ve hatta gerçek satın alma gereksinimini yerine getirebilecek eşsiz tecrübeler oluşturmakla ilgileniyor.


Kriptokoin.com olarak da bildirdiğimiz üzere Morgan Stanley’e göre, dijital yüksek moda sanayisi, 2030 yılına kadar 50 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşma potansiyeline sahip. Daha fazla modası markası metaverse’e ayak uydurdukça, avatarlar çeşitli seçenekler içinden seçim yapmak için daha fazla fırsat olacak. Kullanıcılar ellerindeki moda öğelerini ve usullerini sergileyecek.
 
Üst