KozmikRüya
New member
Odisha Tren Kazası: Jaya Verma Sinha, tepki süresinin bu kadar yüksek bir hızda çok daha kısa olduğunu söyledi.
Yeni Delhi:
Demiryolu Kurulu bugün Cuma gecesi Odisha’nın Balasore kentinde en az 288 kişinin ölümüne ve 1.000’den fazla kişinin yaralanmasına neden olan feci üçlü tren kazasına yol açan olayları ayrıntılı olarak açıkladı. Demiryolları Bakanı Ahswini Vaishnaw, kazanın “elektronik kilitleme sistemi” ile ilgili bir sorundan kaynaklandığını söyledi.
Demiryolları, korkunç kazanın meydana geldiği Balasore’deki Bahanaga Bazar istasyonunun dört hatlı bir istasyon olduğunu açıklayarak, ortada iki ana hat ve her iki tarafta da iki döngü hattı olduğunu sözlerine ekledi. Her iki döngü hattında da demir cevheri yüklü yük trenleri vardı.
Shalimar-Chennai Merkez Coromandel Ekspresi, Chennai’den Howrah’a gidiyordu ve Howrah’tan Bengaluru-Howrah Süper Hızlı Ekspresi geliyordu. Sinyal her iki ana hatta da yeşildi. Demiryolu Kurulu Operasyonlar ve BD Üyesi Jaya Verma Sinha, Coromandel Ekspresi saatte 128 km hızla gidiyordu ve diğer yolcu treni saatte 126 km hızla gidiyordu.
Bir sinyalizasyon sorunu tespit edildiğini söyleyen yetkili, ayrıntıların ancak daha fazla araştırmadan sonra ortaya çıkacağını da sözlerine ekledi. Bayan Sinha, tepki süresinin bu kadar yüksek bir hızda çok daha kısa olduğunu söyledi. “Bir sinyal karışması oldu” dedi ve buna başarısızlık demenin doğru olmayacağını da sözlerine ekledi. Demiryolu Kurulu, Demiryolları Bakanı’nın bunların sadece ilk bulgular olduğu ve resmi soruşturma bitene kadar somut bir şey söylenemeyeceği şeklindeki iddiasını defalarca yineledi.
Bayan Sinha, iddia edildiği gibi üç değil, yalnızca bir trenin, Coromandel Ekspresi’nin kaza geçirdiğini defalarca vurguladı.
“Nedense o tren kaza yaptı, motor ve vagon üzerinden geçti” dedi. Loop hatlarından birine yerleştirilmiş demir cevheri dolu bir yük trenine çarptı, diye açıkladı ve yük treninin çok ağır olduğu için kazanın tüm şokunu emdiğini iddia etti. Bayan Sinha, Coromandel Ekspresi’nin vagonlarının üçüncü hatta fırladığını ve Howrah’tan yüksek hızla yaklaşan trenin birkaç vagonuna çarptığını söyledi.
“Linke Hofmann Busch (LHB) vagonları vardı, çok güvendeler” diyen Demir cevheri nedeniyle hasarın daha kötü olduğunu da sözlerine ekledi.
Demiryolları, Cuma akşamı kazanın meydana geldiği güzergahta yerli olarak geliştirilen otomatik tren koruma sistemi “Kavach” bulunmadığını söyledi.
Sistem, bir loko pilotu tren çarpışmalarının önde gelen nedenlerinden biri olan bir sinyali (Signal Passed at Danger — SPAD) atladığında uyarı verir. Sistem lokomotifi uyarabilir, frenlerin kontrolünü ele alabilir ve belirlenen mesafe içinde aynı hat üzerinde başka bir tren fark ettiğinde treni otomatik olarak durdurabilir.
Yeni Delhi:
Demiryolu Kurulu bugün Cuma gecesi Odisha’nın Balasore kentinde en az 288 kişinin ölümüne ve 1.000’den fazla kişinin yaralanmasına neden olan feci üçlü tren kazasına yol açan olayları ayrıntılı olarak açıkladı. Demiryolları Bakanı Ahswini Vaishnaw, kazanın “elektronik kilitleme sistemi” ile ilgili bir sorundan kaynaklandığını söyledi.
Demiryolları, korkunç kazanın meydana geldiği Balasore’deki Bahanaga Bazar istasyonunun dört hatlı bir istasyon olduğunu açıklayarak, ortada iki ana hat ve her iki tarafta da iki döngü hattı olduğunu sözlerine ekledi. Her iki döngü hattında da demir cevheri yüklü yük trenleri vardı.
Shalimar-Chennai Merkez Coromandel Ekspresi, Chennai’den Howrah’a gidiyordu ve Howrah’tan Bengaluru-Howrah Süper Hızlı Ekspresi geliyordu. Sinyal her iki ana hatta da yeşildi. Demiryolu Kurulu Operasyonlar ve BD Üyesi Jaya Verma Sinha, Coromandel Ekspresi saatte 128 km hızla gidiyordu ve diğer yolcu treni saatte 126 km hızla gidiyordu.
Bir sinyalizasyon sorunu tespit edildiğini söyleyen yetkili, ayrıntıların ancak daha fazla araştırmadan sonra ortaya çıkacağını da sözlerine ekledi. Bayan Sinha, tepki süresinin bu kadar yüksek bir hızda çok daha kısa olduğunu söyledi. “Bir sinyal karışması oldu” dedi ve buna başarısızlık demenin doğru olmayacağını da sözlerine ekledi. Demiryolu Kurulu, Demiryolları Bakanı’nın bunların sadece ilk bulgular olduğu ve resmi soruşturma bitene kadar somut bir şey söylenemeyeceği şeklindeki iddiasını defalarca yineledi.
Bayan Sinha, iddia edildiği gibi üç değil, yalnızca bir trenin, Coromandel Ekspresi’nin kaza geçirdiğini defalarca vurguladı.
“Nedense o tren kaza yaptı, motor ve vagon üzerinden geçti” dedi. Loop hatlarından birine yerleştirilmiş demir cevheri dolu bir yük trenine çarptı, diye açıkladı ve yük treninin çok ağır olduğu için kazanın tüm şokunu emdiğini iddia etti. Bayan Sinha, Coromandel Ekspresi’nin vagonlarının üçüncü hatta fırladığını ve Howrah’tan yüksek hızla yaklaşan trenin birkaç vagonuna çarptığını söyledi.
“Linke Hofmann Busch (LHB) vagonları vardı, çok güvendeler” diyen Demir cevheri nedeniyle hasarın daha kötü olduğunu da sözlerine ekledi.
Demiryolları, Cuma akşamı kazanın meydana geldiği güzergahta yerli olarak geliştirilen otomatik tren koruma sistemi “Kavach” bulunmadığını söyledi.
Sistem, bir loko pilotu tren çarpışmalarının önde gelen nedenlerinden biri olan bir sinyali (Signal Passed at Danger — SPAD) atladığında uyarı verir. Sistem lokomotifi uyarabilir, frenlerin kontrolünü ele alabilir ve belirlenen mesafe içinde aynı hat üzerinde başka bir tren fark ettiğinde treni otomatik olarak durdurabilir.