Rapor, Hangi Şehirde Trafik Sorununun Daha Az Olduğunu Ortaya Çıkarıyor

KozmikRüya

New member
Yeni Delhi:

2023'te dünyanın en kötü trafikten etkilenen on kentine ayrılan endekste Bengaluru ve Pune sırasıyla altıncı ve yedinci sırada yer alıyor. Amsterdam merkezli konum teknolojisi uzmanı TomTom'un raporuna göre, “Hindistan'ın Silikon Vadisi”nde 10 kilometre başına ortalama seyahat süresi 2023'te 28 dakika 10 saniyeydi.

Öte yandan Pune, geçen yıl benzer bir alanda 27 dakika 50 saniye ile Bengaluru'nun biraz gerisinde yer alıyor.

Hindistan'ın ulusal başkenti Delhi ve Hindistan'ın finans başkenti Mumbai de TomTom Traffic Index'te önemli noktalarda yer alıyor. Delhi 44'üncü sırada yer alırken, Mumbai 54'üncü sırada yer alıyor.

2023 yılında Delhi'de bir yolcunun 10 kilometrelik mesafeyi kat etmesi ortalama 21 dakika 40 saniye sürerken, Mumbai'de yolcular benzer bir mesafeyi kat etmek için yolda 21 dakika 20 saniye harcadı.

Hindistan'ın bilişim başkenti Bengaluru'nun, İrlanda'nın başkenti Dublin'den sonra 2023 yılında en kalabalık ikinci şehir seçildiğini de belirtmek gerekir.

Ek olarak 27 Eylül 2023, Bengaluru'da seyahat etmek için en kötü gündü çünkü 10 km sürüş için ortalama seyahat süresi 32 dakika olarak kaydedildi.

Ancak Pune'da, 8 Eylül 2023, 10 km'lik bir mesafeyi kat etmenin yaklaşık 34 dakika sürdüğü şehir içinde seyahat etmek için en kötü gün olarak değerlendirildi. Pune, 2023 yılında dünyanın en kalabalık altıncı şehri seçildi.

Raporda ayrıca Bengaluru'da işe gidip gelenlerin 132 saatlik trafik sıkışıklığı nedeniyle yılda 257 saat araba kullandığı belirtildi. Bir yolcunun bu süre içerisinde yaklaşık 51 kitap bitirebileceği belirtildi.

Bu sıkışıklığın ışığında rapor, Bengaluru'daki insanlar tarafından yılda 984 kg karbondioksit salındığını ve bunun absorbe edilmesi için bir yıl içinde 98 ağacın yetiştirilmesi gerektiğini bildirdi.

Pune'dan bahsederken, insanların 128 saatlik trafik sıkışıklığı nedeniyle 256 saatini araç kullanarak harcadığı ortaya çıktı. Ancak Pune'daki karbon emisyonu (1007 kg) Bengaluru'dakinden daha yüksekti.

Raporda ayrıca bu seviyedeki karbon emisyonunu absorbe etmek için en az 101 ağaç dikilmesi gerektiği öne sürüldü.

Raporda, Delhi'de işe gidip gelenlerin 81 saatlik trafik sıkışıklığı nedeniyle yılda 191 saat araba kullandığı ortaya çıktı. Bu zaman dilimini bağlam içine oturtmak gerekirse, bu süre içinde yaklaşık 38 kitap bitirilebilir. Bu süre aynı zamanda yılda yetişen 89 ağacın absorbe edebileceği 886 kg karbon emisyonuna da yol açtı.

Mumbai'de işe gidip gelenler, 92 saatlik trafik sıkışıklığı nedeniyle her yıl zamanlarının 198 saatini araba kullanarak geçiriyordu. Raporda, bu süre zarfında bir kişinin yaklaşık 39 kitap okuyabileceği belirtildi. Ancak Mumbai'deki karbon emisyonu (1004 kg) diğer şehirlerle karşılaştırıldığında en yüksek seviyedeydi. Bu seviyedeki karbon emisyonunu absorbe etmek için yılda yaklaşık 100 ağacın yetiştirilmesi gerekiyor.

Trafik endeksi, altı kıtadaki 55 ülkedeki 387 şehri ortalama seyahat süreleri, yakıt maliyetleri ve CO2 emisyonlarına göre değerlendirdi. Veriler 600 milyondan fazla araç içi navigasyon sistemine ve akıllı telefona dayanıyordu.
 
Üst