Resmi mesleki nitelikleri olmayan kişiler için yeni yollar

Federal Kabine bugün Mesleki Eğitim Doğrulama ve Dijitalleştirme Yasasını onayladı (BVaDiG) Mesleki Eğitimde Mükemmeliyet Girişiminin bir parçası olarak. Bu, resmi bir mesleki yeterliliği olmayan kişilere mesleki becerilerinin ikili eğitim mesleği temelinde değerlendirilmesi ve sertifikalandırılması hakkını yaratır.

Ayrıca mesleki eğitimde dijitalleşme ve bürokratikleşmenin ortadan kaldırılması teşvik ediliyor. Bu şekilde Haberler, ülkemiz için özellikle iki temel sorunu, vasıflı işçi eksikliği ve bürokrasiyi ele alıyor.

Kaçırılan bir anlaşma ikinci bir şansa dönüşür


Kanun tasarısında öngörülen yeni doğrulama prosedürü, ilgili resmi mesleki yeterliliğe sahip olmayan ve yine de bu meslekte bir meslek için gereken eğitim süresinin en az bir buçuk katı kadar çalışmış olan kişilere yöneliktir. Federal Eğitim ve Araştırma Bakanı Bettina Stark-Watzinger, “Bu, kaçırılan bir diplomayı ikinci bir şansa dönüştürüyor” diye açıklıyor.

Amaç, resmi bir mesleki yeterliliğe sahip olmayan kişilere, mesleki deneyimlerini ve becerilerini görünür hale getirebilecekleri ve eğitim sistemiyle yeniden bağlantı kurabilecekleri bir yol sunmaktır. Referans meslek ile tam olarak karşılaştırılabilirliğin başarılı bir şekilde belirlenmesi durumunda, Lisans Profesyoneli gibi ileri eğitim alanına doğrudan erişim açılır ve eğitmen olmaya mesleki uygunluk belirlenir.

Bununla aynı zamanda BVaDiG Mesleki eğitim daha kapsayıcıdır çünkü bu süreç aynı zamanda engelli kişilerin örneğin atölyelerde kamu hukuku kapsamında edindiği mesleki becerileri belgelendirmek için de kullanılabilir.

İkili mesleki eğitim için daha fazla çekicilik


Yazılı form zorunluluğu ortadan kaldırılarak şirketler ve odalar tamamen dijital bir süreç geçirebilecek. Bunlar, diğer hususların yanı sıra, dijital eğitim sözleşmesi, dijital mobil eğitim ve artan dijital iletişimi içermektedir. Stark-Watzinger, “Yasamızla mesleki eğitimin çekiciliğini artırıyor ve ona ek bir destek sağlıyoruz” diyor. Bu, gençlerin ve şirketlerin dijital ve bürokratik olmayan eğitim beklentilerini karşılamaktadır.
 
Üst