Yeşil hidrojen rafinerileri iklim dostu yapabilir

Brandenburg’daki on iki Alman rafineri lokasyonundan biri olan Schwedt rafinerisi dizel, benzin, kalorifer yakıtı ve kerosen üretiyor. Rafineri şimdiye kadar ihtiyacı olan ham petrolü Druzhba petrol boru hattıyla Batı Sibirya’dan alıyordu. Ancak Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik saldırgan savaşına tepki olarak Avrupa Birliği’nin uyguladığı petrol ambargosu nedeniyle bu ham petrol ithalatı durmuştur. Bu nedenle Schwedt rafinerisinin yeni tedarikçilere veya hammaddelere ihtiyacı var. Orta ve uzun vadede ise sadece iklim nötr konseptler söz konusu. Hidrojen deniz feneri projesi TransHyDE’nin araştırmacıları şimdi bu tür kavramları güncel bir çalışmada incelediler.

Schwedt rafinerisinde yeşil hidrojen nasıl kullanılabilir?


TransHyDE uzmanları aşağıdakileri özellikle Schwedt rafinerisi için görüyor olası uygulamalar:

1. Ham Petrol Rafinasyonunda Grinin Yeşil Hidrojenle Değiştirilmesi
2. İklim-nötr havacılık gazyağı ve deniz dizel üretimi
Schwedt rafinerisi şu anda ham petrol rafinerisi için hala gri hidrojen kullanıyor. Bu, doğal gazdan elde edilen hidrojendir. ile değiştirme yeşil hidrojen zaten kısa vadede azaltılmış bir CO’ya yol açar2-Emisyon. Yaklaşık 10 ton CO2 burada ton hidrojen başına tasarruf edilir.

Araştırmaya göre, Schwedt rafinerisi uzun vadede petrol üretimine odaklanmalıdır. Yeşil Gazyağı ve Yeşil Deniz Dizel ayarlamak. Bunlar, yeşil hidrojen bazında üretilen iklim nötr, sentetik yakıtlardır. Bunu yapmak için rafinerinin üretim süreçlerini değiştirmesi ve yeni hammaddeler için bir altyapı oluşturması gerekiyordu. Alternatif olarak, rafineri sentetik ham petrol veya metanol sağlayabilir. Bunları taşımak için, petrol boru hatları veya petrol ve kimyasal tankerler gibi mevcut altyapının parçalarını kullanabilir. İster sahada üretilmiş ister ithal edilmiş olsun yeşil hidrojen, Schwedt rafinerisinin geleceğini güvence altına almak için temel oluşturur.

Sentetik yakıtlar gelecekte nasıl bir rol oynayacak?


sentetik yakıtlar ağırlıklı olarak akülü elektrikli sürücülerin pratik olmadığı yerlerde kullanılır. Örneğin, gemiler ve uçaklar için sıvı veya gaz yakıtların alternatifi yoktur, çünkü yalnızca gerekli enerji yoğunluklarına sahiptirler. Ayrıca, sıvı yakıtların kolayca depolanıp taşınabilmesi, karayolu yük taşımacılığı veya inşaat makineleri gibi diğer alanlarda kullanımlarını ilgi çekici kılmaktadır.

Genel olarak yeşil hidrojen ne için kullanılır?


Yeşil hidrojen birçok şekilde kullanılabilir. Birçok Haberler-finansmanlı projeler şu anda onun araştırmasını yapıyor nesilonun Ulaşım ve onun olası kullanımlar. Endüstride enerji kaynağı veya hammadde olarak kullanılabilir. Örneğin yeşil hidrojen ile çelik endüstrisi kömürsüz yapabilir. Ulaşım sektöründe, orta vadede elektrifikasyonun mümkün olmadığı yerlerde, yani yoğun ve uzun mesafeli trafikte, hava ve gemi trafiğinde, yük trafiğinde ve bir dereceye kadar demiryolu trafiğinde yeşil hidrojen ilgi görmektedir. Doğrudan sentetik yakıtların üretiminde kullanılabilir.

Arka plan: TransHyDE deniz feneri projesi


Almanya, yeşil hidrojen talebini karşılayabilmek için yeşil hidrojenin bir kısmını kendisi üretecek, ancak büyük bir kısmını rüzgarlı ve güneşli bölgelerden ithal edecek. Her iki durumda da güvenilir ve verimli depolama ve taşıma altyapıları gereklidir.

Bu nedenle TransHyDE deniz feneri projesi, dört gösteri projesinde farklı sistem türlerini test eder ve değerlendirir. depolama ve taşıma teknolojileri. Bu, hidrojenin yüksek basınçlı kaplarda, sıvı formda, gaz hatlarında ve amonyak veya taşıyıcı ortam LOHC (sıvı organik hidrojen taşıyıcıları) içinde bağlı olarak taşınmasını içerir.

Buna ek olarak, proje adanmıştır hidrojen taşıma beş bilimsel projede ve böylece sistemik çerçeve için gereksinimleri geliştirir. Bu, gelecekteki bir hidrojen altyapısı için bir yol haritası oluşturmayı, hidrojen taşıma teknolojileri için olası standartlar geliştirmeyi, hidrojen taşıma teknolojilerinin güvenliğini, amonyaktan hidrojenin verimli çözümünü ve sıvı hidrojen taşımayı içerir.
 
Üst