Jet Airways CEO’sunun Hindistan ve Dubai Metro İstasyonlarını Karşılaştırması İnterneti Kızdırdı

KozmikRüya

New member
Bay Kapoor, Hindistan’ın altyapısını Dubai ile karşılaştırdı


Jet Airways’in İcra Kurulu Başkanı (CEO’su) Sanjiv Kapoor, Hindistan metro istasyonlarının estetiği ve mimarisiyle ilgili hayal kırıklığını ifade etmek için Cumartesi günü Twitter’a gitti. Bir tweet’te Bay Kapoor, Hindistan’ın altyapısını Dubai ile karşılaştırdı ve Hint metro istasyonlarını “sanatsız beton belaları” olarak nitelendirdi. Tweet, onun ifadesine karşı yanıt bölümünü dolduran birçok Twitter kullanıcısından nefret ediyor.

Bir karşılaştırma yaparak şöyle yazdı: “Bangalore, Gurgaon, Kalküta… yer üstü/havai metro istasyonlarımız neden bu kadar yapay beton göze batan şeyler? Bangalore (solda) ile Dubai’ye (sağda) bir göz atın. Ve bu Dubai istasyonu muhtemelen 10 yıl önce inşa edildi! Sözünü vurgulamak için Dubai ve Bengaluru metro istasyonlarının fotoğraflarını da paylaştı.

Tweet’e buradan bakın:

Bangalore, Gurgaon, Kalküta… yer üstü / havai metro istasyonlarımız neden bu kadar yapay beton göze batıyor? Bangalore (solda) ile Dubai’ye (sağda) bir göz atın. Ve bu Dubai istasyonu muhtemelen 10 yıl önce inşa edildi! https://t.co/jSYueFwSWwpic.twitter.com/jAHSV6GF3S

— Sanjiv Kapoor (@TheSanjivKapoor) 18 Mart 2023
Tweet, açıklamasını eleştiren birçok Twitter kullanıcısı tarafından pek iyi karşılanmadı.

“Kendi ülkesini takdir etmeyenlerin tipik tepkisi” diyen bir kullanıcı paylaşımına tepki gösterirken, bir başka kullanıcı da “Transit güzel olmak zorunda değil. Bu arada Dubai’ye bir kez daha iltifat et. O şehir bir şehir planlama kabusu. Kurulduğu mantıkla sınırda saldırı.”‘

Bir üçüncüsü, “Keşke Hindistan’ın eski mimarisini görseydiniz” diye yazmıştı. O zaman ve şimdi arasındaki tek fark, Hindistan’ın o zamanlar yeterli kaynağa sahip olmasıdır. Hindistan artık maliyeti çok düşük olan estetiğe de para harcayamıyor.”

Birçoğu, görüşlerini kanıtlamak için ülke çapındaki birkaç estetik ve iyi tasarlanmış metro istasyonunun birkaç fotoğrafını da paylaştı.

Delhi Metrosu sizin için! pic.twitter.com/HA8z0g6AZZ

— Rahul Kapoor (@okwithrk) 18 Mart 2023
Aynı istasyon belli bir mesafeden bu görünüme sahip (resmin sağ tarafı değil), ama evet, istasyonların çoğu kutu şeklinde.

•Sri Sathya Sai Hastanesi Metro İstasyonu#Bangalorepic.twitter.com/SCWEUxtmk6

– Bangalore Metro Güncellemeleri (@WF_Watcher) 18 Mart 2023
Bangalore metrosunun duvarlarında harika sanat eserleri var. Daha sonra ressamların duvarları boyamasına izin veriyorlar.

Örnek olay, kilise caddesi metrosu: pic.twitter.com/41ojhy7JQx

— Srijan R Shetty (@srijanshetty) 19 Mart 2023
Haydarabad’dan pic.twitter.com/5j2gfudR6j

— Vishal Anand (@im_vishal72) 18 Mart 2023
Ancak yaptığı açıklamaya katılan bazı kullanıcılar da oldu. Bir kullanıcı, ” Haklı olarak işaret etti. Kamu altyapımız çevre dostu, uygun maliyetli veya güzel değil ve birçoğuna da erişilemiyor. Sadece metro istasyonu değil, diğer kamu altyapısı da. Günümüzde özel inşaatlar da tamamen alt üst olmuş Estetiğe en az önem veriliyor.”

Bir başkası, “Hindistan’ın metro istasyonlarının sanatsal çekiciliği olmaması arzulanan çok şey bırakıyor” yorumunu yaptı. Böylesine zengin bir kültürel mirasa sahip olan ülkenin kamusal alanlarının görsel olarak ilham verici olmaması çok yazık. Biçim ve işlevin bir arada var olabileceği bir gelecek için umut edelim.”

Özellikle, Bengaluru metrosundaki tweet’i, Whitefield-KR Puram metro güzergahının (Mor hat) çok beklenen açılışının ardından geldi. 13 kilometrelik yolun 25 Mart’ta Başbakan Narendra Modi tarafından açılması bekleniyor.

Geçen ay CEO, Vodafone Idea ile yaşadığı kötü deneyimi paylaşarak, Vodafone’un ülkenin bazı bölgelerinde zayıf kapsama alanı ve düşük uluslararası dolaşım planlarına sahip olması nedeniyle dokuz yıl sonra başka bir hizmete geçmeye karar verdiğini söyledi.
 
Üst