Kapsamlı GameFi Coinleri Tahlili: Bu 26’sına Dikkat!

SessizGozler

New member
Bu GameFi Coinleri en epeyce manşetlere husus olurken, genel halk tarafınca bilinmeyen birkaç proje tüm oyuncuları cezbetti. Kriptokoin.com olarak kapsamlı olan GameFi tahlilini sizler için derledik.

GameFi Coinleri başkalarından çok yatırım aldı

Geçen yıl GameFi’de epeyce şey oldu. Axie Infinity ve The Sandbox en epeyce manşetlere bahis olurken, genel halk tarafınca bilinmeyen birkaç proje tüm oyuncuları cezbetti. BNB ve Ethereum Vakfı, blok zincir sanayisindeki en tesirli kuruluşlar haline gelirken, BNB ve Ethereum ekosistemleri en âlâ yahut en etkin oyunları neredeyse hiç çekmedi.


Düzinelerce tanınan oyun vefat sarmalına düştüğünde ve yüzlercesi az sayıda oyuncuyu çekmekte başarısız olsa bile GameFi, VC’lerden blockchain sanayisindeki öbür tüm kategorilerden daha fazla yatırım aldı. Birinin başını sarmak için fazlaca şey var. GameFi bölümüyle ilgili en heyecan verici istatistikleri bir ortaya getirdik, bu biçimdece projelere, zincirlere ve fonlara bakıp datalardan sonuçlar çıkarabilirsiniz.

GameFi metrikleri ve göstergeleri

Bu ölçümler dengeli değildir, yani bir göstergeden kuvvetli performans gösteren bir oyun yahut zincirin öbür göstergelerde önder olması garanti edilmez. Örneğin, yıl ortasında Axie Infinity en yüksek hacme sahip oldu, Splinterlands en faal kullanıcıya sahip oldu, STEPN toplam kullanıcıya sahip oldu ve DeFi Kingdoms en çok sürece sahip oldu.


hiç bir gösterge, bir blockchain oyununun ‘kazandığını’ yahut sürüye liderlik ettiğini göstermez. Her biri, öbür göstergelerle bir arada analistlerin bütünsel bir fotoğraf oluşturmasına yardımcı olabilecek muhakkak bir istikamet hakkında fikir verir.

GameFi Sanayisi hakkında 7 istatistik

  • Tüm GameFi Coinleri toplam piyasa pahası, 1 Nisan’da 25 milyar dolarlık tepeye ulaştı.
    • Bu, dalın Kasım 2021’deki 36 Milyar Dolarlık ATH’sinden 11 Milyar Dolar daha azdı. Footprint Analytics, bu ölçümü izlemek için GameFi Coinleri için yönetişim tokenleri olarak kullanılan tokenlerin ve oyun içi para ünitelerinin piyasa bedelini birleştiriyor.
  • Geliştiriciler 2022’de 717 yeni blockchain oyunu başlattı.
    • 2021’de yaklaşık olarak tıpkı sayıyı piyasaya sürdüler. Toplamda, blok zincirinde süreçleri olan 2.171 GameFi protokolü var (bunların sırf küçük bir yüzdesi etkin.)
  • GameFi oyunlarının sırf %14,5’i 1.000’den çok kullanıcıya ulaştı.
    • Oyunların büyük çoğunluğu başarılı olamıyor. Hatırı sayılır sayıda oyuncu kazanmayı başaran oyunlardan bile hayli azı tertipli, sağlıklı aktiviteyi ve kârlılığı birkaç aydan fazla sürdürebildi.
  • GameFi hacmi, protokollerden akan 916,5 milyon dolar ile 2-8 Ocak haftasında 2022 tepesine ulaştı.
    • Footprint Analytics, hacmi bir protokole giren para olarak tanımlar.
  • GameFi süreçleri, 184,5 bin süreçle 17-23 Temmuz haftasında doruğa ulaştı.
    • Bu hakikaten de anlaşılacağı üzere, artan hacim, artan aktivite ile ilintili olmak zorunda değildir, zira süreçler bununla birlikte bir düşüş eğilimine de sahip olabilir (yani, satış ve çıkışlar).
  • Aylık hacimdeki en büyük düşüş, GameFi hacminin yaklaşık %62 düştüğü Nisan’dan Mayıs’a kadar oldu.
    • Terra Luna, Mayıs ayının birinci yarısında çöktü ve tahminen 60 milyar doları sildi. Fakat süreç sayısı aylık %13,5 artarak Stat #7’nin altındaki noktayı yenidenladı.
  • Hacimdeki en büyük aylık artış, hacmin %28 arttığı Temmuz-Ağustos periyodunda gerçekleşti.
    • Footprint’in Ağustos GameFi raporunda 3 mümkün açıklama önerdik: The Merge beklentisi, Federal Rezerv tarafınca daha az agresif mali sıkılaştırmanın başlangıcı ve taban düzeylere inmek üzere olan meyyit bir kedi.
Blockchain oyunları ile ilgili 7 istatistik

  • 25 Aralık prestijiyle 62 faal GameFi projesi ve 1.478 etkin olmayan GameFi projesi vardı.
  • STEPN, geçen yıl 1,8 milyon ile öteki tüm oyunlardan daha fazla toplam kullanıcıya sahip oldu.
    • STEPN, Geçen baharda Move-to-Earn modeline öncülük ederek manşetlere girdi. Taşınabilir oyun, oyuncuların yürürken, koşarken yahut koşarken NFT spor ayakkabılarında token kazanmalarını sağlar.
  • Splinterlands ve Alien Worlds, her biri 12 ayın 6’sında orada kalan faal kullanıcılar için önder tablosunda en çok vakti elde etti.
    • Splinterlands, Ocak, Şubat, Mart, Nisan, Mayıs ve Eylül aylarında en yüksek faal kullanıcıya sahipti. Alien Worlds, Haziran, Temmuz, Ağustos, Ekim, Kasım ve Aralık aylarında en yüksek etkin kullanıcıya sahip oldu.
  • Farmers World, yılın 12 ayı boyunca en yüksek üçüncü faal kullanıcı sayısına sahip olan etkin kullanıcı açısından sağlam bir üçüncü oldu.
    • Farmers World, WAX zincirinde Alien Worlds’ten daha sonra en tanınan ikinci oyun olan bir çiftçilik NFT oyunudur. Oyuncular tarım yerleri geliştirir ve pazarda oyun içi NFT’leri takas edebilir.
  • Cryptokitties, toplam 112,6 bin kullanıcıyla Ethereum’daki tüm oyunlardan toplam kullanıcıya sahip oldu.
    • Piyasa bedeline bakılırsa kriptodaki en büyük ekosistem bulunmasına karşın, Ethereum 2022’de GameFi sanayisinde kıymetli bir oyuncu değildi, tıkanıklık ve gas fiyatları ile sonluydu.
  • Sandbox, Şubat ayında kabaca 504 milyon dolar hacim kazanarak rastgele bir ayda en büyük nakit enjeksiyonunu gerçekleştirdi.
    • Ocak ayının sonunda The Sandbox, Snoop Dogg ve Warner Music ile bir paydaşlık duyurdu. Duyurudan daha sonra token fiyatı %40 arttı.
  • Tüm büyük oyunlar içinde, geçen Ocak ayında pazarın tepesinde en yeterli yeni ortalama kullanıcı tutma oranına sahip oyun MOBOX oldu ve katıldıktan bir ay daha sonra oyuncuların %56’sını elinde tuttu.
    • ‘Ana başlık’ bu istatistikte biraz özneldir, lakin kimi kullanıcılar için yıl boyunca daima olarak birinci 10’da yer alan oyunlara atıfta bulunur.
GameFi zincirleri hakkında 7 istatistik

  • Wax, 351 bin faal kullanıcı ve %57 Günlük Etkin Kullanıcı Oranı ile 2022’de GameFi Coinleri için en etkin zincir oldu.
    • Referans olarak, bir daha sonraki en etkin kullanıcı, 360.000 faal kullanıcıyla lakin %98’lik bir GEKS oranıyla Hive oldu. Splinterlands’ın Hive’daki süreçlerin ve kullanıcıların %99’unu oluşturduğunu unutmayın.
  • Oyuncular içinde en büyük pazar hissesini %40,47 ile Wax, %20,86 ile Hive izledi.
    • Balmumu Hive’dan daha çeşitlidir. Alien Worlds, Wax kullanıcılarının yaklaşık %66,99’unu, Farmers World ise %19,67’sini oluşturuyor. Geri kalan, bir düzine kadar başlık içinde parçalanmıştır.
  • 2021’de 2 yahut 3 zincirde dağıtılan 63 blockchain oyunu varken, 2022’de fazlacalu zincire geçmeyi seçen 149 oyun vardı.
    • GameFi projeleri, kullanıcı tabanlarını genişletmek ve riski azaltmak için giderek daha fazla oldukçalu zincire geçiyor. Büsbütün Harmony’de olmaktan AVAX tabanlı DFK Zincirini oluşturmaya giden DeFi Kingdoms üzere kimi oyunlar zincirlerini bile başlattı.
  • GameFi protokol sayısına bakılırsa BNB, yıl sonu prestijiyle toplamda 748 proje ile geliştiricilerin tercih ettiği zincir oldu.
    • BNB, düşük gas fiyatları ve zincirde değişen kalitede eserlere yol açan protokolleri başlatma kolaylığı ile tanınır.
  • Ocak ayında 87 yeni GameFi protokolü, öbür tüm aylardan daha fazla başlatıldı ve bunların birçok (57) BNB’de başlatıldı.
    • Rakam, Kasım yahut Aralık 2021’de başlatılan proje sayısından hala daha düşük. Ocak ayına gelindiğinde, pazar aslına bakarsan gerileme periyoduna girmişti.
  • Yıl sonunda BNB Zinciri 226 ile en çok faal proje sayısına sahip oldu.
    • Polygon, geçen yıl daima büyüme ve kuvvetli teknik performans gösteren bir L2 EVM zinciridir. Zincirde en hayli kullanıcıya sahip oyun Benji Bananas’tır.
  • Solana, yılın başında sırf 2 GameFi protokolüne sahipken, sonunda 20’ye çıktı.
    • Özellikle Solana, Move-to-Earn projeleri için başvurulacak zincir haline geldi. Zincirdeki en büyük 2 GameFi protokolü, en büyük iki M2E projesi olan STEPN ve Walken’dir.
GameFi yatırım ve kaynak geliştirme ile ilgili 5 istatistik

  • Epic Games, metaverse projesini oluşturmak için Sony ve Kirkbi’den en büyük finansman tipi olan 2 milyar doları aldı.
    • Epic Games, Fortnite’ın ardındaki stüdyodur ve spekülasyon, yakında Lego bahisli bir metaverse oluşturacağı istikametindedir.
  • Animoca Brands, iki çeşitte 434 milyon dolar topladı ve 61 çeşitte bağış topladı, bu da onu GameFi’nin en büyük fon alıcılarından biri ve en büyük yatırımcısı yaptı.
    • The Sandbox’ın ardındaki şirket olan Animoca Brands, Axie Infinity, OpenSea ve CryptoKitties’e yaptığı yatırımlarla kendisini GameFi alanında bir kral yapan olarak konumlandırdı. Başka büyük projeleri içinde Phantom Galaxies ve Benji Bananas yer alıyor.
  • GameFi’de 2022’de sırf dört Seri B raundu ve iki Seri C raundu kapalıydı.
    • Bu, GameFi üzere gelişmekte olan bir sanayi için bekleniyor.
  • Oyun projeleri, başka tüm cinslerden daha fazla, blockchain sanayisi yatırımlarının %16’sını aldı.
    • Genellikle GameFi ile örtüşen metaverse projelerinin, toplam blockchain finansmanının %7,79’uyla ikinci sırada yer aldığı belirtilmelidir.
  • Oyuna yapılan toplam yatırım 2021’den 2022’ye %84 arttı.
    • GameFi kategorisi, DeFi ve CeFi üzere başkalarından daha yeterli performans gösterse de 2022, tüm blockchain alanı için sıkıntı bir yıldı.
 
Üst